به گزارش خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، سیدسلمان ذاکر  در نشست علنی امروز (یکشنبه، 6 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده (22) آیین‌نامه داخلی مجلس خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: شأن مجلس تنها برقراری نظم و نظام جلسه نیست بلکه شأن مجلس رعایت حقوق نمایندگان در راستای حل مشکلات مردم نیز هست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون کشاورزی به عنوان یک کمیسیون تخصصی طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولید کشاورزی را از ماه‌ها قبل با حضور کارشناسان بند به بند بررسی کرد و کلیات آن تصویب شد اما یک باره امروز یک همکار پیشنهاد حذف یک ماده آن را می‌دهد که منجر به از دست رفتن کل طرح می‌شود.

وی افزود: اگرچه من به آرای نمایندگان احترام می‌گذارم اما از یک سال قبل قرار بود با تصویب این طرح مشکل کشاورزان حل و آنها را نجات دهیم اما امروز در حالی این طرح از دست رفت که وزارت صمت گفته است؛ مکلف به حل مشکلات تجاری کشاورزان نیست و وزارت جهاد کشاورزی باید این کار را انجام دهد اما نیاز به قانون دارد، ما قانون آوردیم اما در صحن به کما رفت.

ذاکر گفت: از هیأت رئیسه خواهش می‌کنم به داد کشاورزان مظلوم برسند چرا که امروز امید همه تجار ناامید شد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت: از دغدغه شما در رابطه با مسائل کشاورزان سپاسگزارم و از اینکه بین وزرای دولت دوازدهم هماهنگی نیست، خبر دارم اما تقصیر هیأت رئیسه مجلس چیست، پیشنهادی آمده و موافقان و مخالفان آن صحبت کردند و در نهایت جمع نمایندگان به آن رأی دادند. در واقع ما خلاف آیین‌نامه عمل نکردیم و اگر پیشنهاد نماینده عمل نمی‌شد، خلاف آیین‌نامه بود./

پایان پیام