به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدمهدی مقدسی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 26 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه فراکسیون امید مجلس طرح 3 فوریتی را مبنی بر لغو مصوبه سران قوا برای افزایش قیمت بنزین در دست داشت، گفت: از آنجایی که بیانات مقام معظم رهبری برای ما فصل الخطاب است، این اقدام را از دستور کار خود خارج کردیم اما انتظار داشتیم هیأت رئیسه مجلس، رئیس جمهور و وزرای اقتصادی را به مجلس دعوت می کرد تا دغدغه مردم مورد بررسی قرار می گرفت و توجیهات دولت در این خصوص را می شنیدیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه انتظار داشتیم دولت پیش از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، مردم و نمایندگان آنها را در جریان قرار دهد، عنوان کرد: اگر ما در جریان موضوع قرار می گرفتیم یقینا مردم نیز در جریان مسائل مربوطه قرار می گرفتند لذا حیف است با بی تدبیری برای مقام معظم رهبری هزینه درست کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت باید تدبیر می کرد و از قبل بوسیله صحبت با مردم دلایل خود را می گفت و نمایندگان مجلس را محرم خود می دانست، افزود: ما نمایندگان مردم هستیم و مجلس در رأس امور است، لذا از اینکه در جریان نبودیم انتقاد داریم و معتقدیم دولت باید به مجلس بیاید و درباره تصمیم خود توضیح دهد تا آرامش نیز به جامعه بازگشته و مجلس به عنوان یک رکن نظام، تقویت شود.

مقدسی همچنین اضافه کرد: درخواست داریم رئیس جمهور و وزرای اقتصادی در جلسه فردا دعوت شوند و شک نکنید ما نمایندگان از هر طیف و جناحی که باشیم از ارزش های نظام و انقلاب همچنان که از ابتدای پیروزی انقلاب دفاع کرده ایم، حمایت می کنیم و تا پای جان خود پای انقلاب هستیم اما دولت گاهی با بی تدبیری باعث می شود مردمی که دغدغه داشته و در جریان نیستند به خیابان بیایند و ضدانقلاب بر این جریان موج سواری کند.

رئیس فراکسیون مدیریت بحران مجلس دهم ادامه داد: انتظار داریم رئیس جمهور و وزرای اقتصادی پیشنهاداتی به مجلس بیاورند و ما نیز در مجلس کمک کنیم تا شرایطی ایجاد شود و مردم بیش از پیش به ما اعتماد کنند. مردم نباید ببینند که مجلس در جریان برخی امور نیست لذا دولت برای تقویت مجلس هم که شده برای برون رفت از مشکلات طرح و لایحه بدهد و مجلس نیز مثل همیشه کمک می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حفظ وحدت و انسجام ملی بسیار مهم است، عنوان کرد: انتظار داریم این موضوع در حد شعار باقی نماند چراکه مردم همیشه در صحنه بوده اند و ما باید آنها را همراهی کرده و درک کنیم و به آنها کمک کنیم؛ همچنین دستگاه های دولتی و رئیس جمهور باید برنامه خود را برای مردم تشریح کنند و به وضعیت سامان دهند تا مردم به آرامش رسیده و به آنها اطمینان داشته باشند.

مقدسی همچنین با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود خاطرنشان کرد: دولت درباره هپکو و آذراب تصمیماتی گرفته که بخشی از آن خوب است و باید در اجرای آن تسریع شده و ایرادات آن اصلاح شود تا رونق به کارخانجات بازگردد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر بهداشت خواستار تسریع اجرای پروژه های درمانی شد و خطاب به وزیر راه خاطرنشان کرد: قول های خود در سفر اخیر به منطقه را اجرا کنید همچنین وزیر فرهنگ نسبت به تکمیل کتابخانه بزرگ اراک و پروژه هایی که در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است، حمایت لازم را مبذول دارد./

پایان پیام