به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، جلسه علنی سه‌شنبه (9 خرداد) مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف ساعت 8 و 7 دقیقه و با حضور بیش از دو سوم نمایندگان آغاز شد.

 

طبق اعلام روح اله متفکرآزاد بررسی برنامه و صلاحیت رضا مراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رای اعتماد به عنوان نخستین موضوع، در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

 

موافقت کمیسیون آموزش با صحرایی

حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با قرائت گزارش بررسی برنامه ها و صلاحیت صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، از موافقت ضمنی کمیسیون متبوعش با تصدی وی در وزارتخانه مذکور خبر داد.

 

در ادامه سیدعلی موسوی، علی خضریان، بابایی کارنامی و عبدالعلی رحیمی مظفری به عنوان نمایندگان مخالف و الهام آزاد، سیدمحسن دهنوی و عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی به عنوان نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به طرح دیدگاه های خود پرداختند.

 

نمایندگان پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان و وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، با 167 رأی موافق، 86 رأی مخالف، 14 رأی ممتنع و 2 رأی باطله از مجموع 269 نماینده حاضر در صحن، تصدی وزارتخانه آموزش و پرورش را به رضا صحرایی سپردند.

 

موارد مشمول تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره مشخص شد

نمایندگان در ادامه نشست علنی سه شنبه (9 خردادماه) در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی با ماده 10 این طرح با 212 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 261 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که بر اساس آن موارد مشمول تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره مشخص شد.

 

در ادامه و در جریان بررسی ماده 12 طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، نمایندگان نحوه مجوزدهی و فعالیت و نظارت بر پلتفرم های ثبت رسمی اسناد مشخص را مشخص کردند. در ماده 13 هم بیمه مرکزی موظف شد ظرف مدت 6 ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون مقررات ناظر بر ارائه اختیاری بیمه «ملک در زمان اجاره» را تهیه و جهت اقدام به شرکت های بیمه ابلاغ کند.

 

اعلام وصول طرح اصلاح ماده ۵۴ قانون دفاتر رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس طرح اصلاح ماده ۵۴ قانون دفاتر رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران را به صورت عادی اعلام وصول کرد.

 

عبدالرضا مصری زنگ پایان نشست علنی سه شنبه (9 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 11:55 به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز یکشنبه (21 خرداد ماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.