محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بند 17 سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری ابلاغی مقام معظم رهبری به قوای سه گانه کشور در خصوص ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رعایت، تمکین و احترام به قانون و تبدیل آن به یک مطالبه عمومی، گفت: این موضوع دقیقاً همان احیای امر به معروف و نهی از منکری است که همواره به آن تاکید داریم و همه آحاد مردم و مسئولان باید اموری را که خوب نیست، نهی کنند، بر همین اساس یکی از کارهای نادرست و منکر بی‌توجهی به قانون است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رعایت و تمکین از قانون باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و همه افراد جامعه اعم از مردم و مسئولان باید به آن توجه کنند، افزود: اگر بی‌توجهی و بی احترامی به قانون یک عمل عادی تلقی شود جامعه به هم ریخته و هرج و مرج ایجاد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر قانون نقص هم داشته باشد باید به آن به عنوان یک وظیفه عمل کنیم، اظهار کرد: رعایت قانون باید به یک فرهنگ تبدیل شده و فصل  الخطاب تمامی امور باشد.

سعیدی با اشاره به اینکه اگر قانون در رابطه با موضوعی حکمی کرد همه باید تابع آن باشیم، اضافه کرد: بی قانونی در جامعه  علاوه بر هرج و مرج، مشکلات بسیار را به همراه خواهد داشت و طبق گفته بزرگان، قانون بد  بهتر از بی قانونی است چرا که در شرایط بی‌قانونی حق همه مردم ضایع می‌شود.

رسانه‌ ملی در راستای نهادینه سازی فرهنگ رعایت و تمکین از قانون گام بردارد

وی با بیان اینکه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رعایت، تمکین و احترام به قانون باید توسط دستگاه‌های مسئول فرهنگ‌سازی، رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی و تمامی مجموعه‌های که به نوعی در فرهنگ سازی جامعه و کشور موثر هستند، انجام شود، افزود: همه مردم و مسئولان باید در برابر قانون حاضر باشند تا بی قانونی در جامعه رواج پیدا نکند.

مسئولان کشور باید در رعایت قوانین پیشگام باشند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه مسئولان کشور باید در رعایت، احترام و تمکین قانون پیشگام باشند،گفت: مردم باید رعایت قانون را از دولتمردان مطالبه کنند و از طرفی دولتمردان هم باید خود را موظف به رعایت قانون بدانند، بنابراین عدم رعایت قانون از جانب مسئولان این طور به مرد القا خواهد کرد که اگر آنها قانون را رعایت نمی‌کنند ما چرا از قانون تمکین کنیم. این موضوع به مرور زمان به رویه تبدیل شده و نهادینه می‌شود. در نتیجه بی‌توجهی دولتمردان به قانون منجر به نهادینه شدن بی قانونی در جامعه می‌شود./

پایان پیام