محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جلسه‌ درس خارج فقه درباره‌ مسائل پیش‌آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، گفت: طبق سوابق گذشته هرگاه نرخ بنزین که کالای استراتژیک محسوب می شود تغییر کند، کالاهای دیگر نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: دولت به نمایندگان قول داده که به هیچ عنوان اجازه ندهد قیمت ها افزایش یابد و بازار دچار التهاب شود از این رو مردم نیز نباید نگران باشند.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب نیز تاکید جدی داشته اند که مسئولان باید مشکلات اجرای طرح مذکور را کاهش دهند، ادامه داد: بر این اساس مسئولان حوزه مسکن و حمل و نقل درون شهری و برون شهری به مجلس دعوت خواهند شد تا گزارشی از وضعیت کنونی ارائه دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در این بین حتما راه های جلوگیری از افزایش قیمت ها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در این راستا قوه مقننه نقش نظارتی خودش را به خوبی  و به طور جدی ایفا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر دولت تصور کند می تواند اوضاع را رها کند، قشر آسیب پذیر دچار مشکل خواهند شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه تجربه نشان داده دولت پویا نیست و امور را به حال خود رها می کند از این رو امیدواریم مسئولان دولتی ارزش حمایت رهبر انقلاب از سران را متوجه شوند و تا رسیدن به نتیجه مطلوب پای کای بیاستند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه با اشاره به طرح مدیریت مصرف سوخت فرمودند در این کار سررشته ندارم و نظرات کارشناسی نیز متفاوت است اما گفته بودم اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند از آن حمایت می‌کنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: سران قوا به پشتوانه کارشناسی یک تصمیمی گرفتند و طبعاً باید اجرا شود یقینا برخی مردم از این تصمیم نگران و ناراحت می شوند یا به ضرر آنهاست اما تخریب و آتش زدن کار مردم نیست کار اشرار است./

پایان پیام