به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

علی مطهری مطلب زیر را منتشر کرده است

ریشه واقعه کربلا
یکی از ویژگی‌های واقعه کربلا روشن‌بینی و بصیرت است. یک نگاه ظاهربین در زمان قیام امام حسین علیه‌السلام چنین حکم می‌کرد که اسلام برقرار است و چیزی آن را تهدید نمی‌کند. سرزمین تحت حکومت مسلمین بسیار گسترده شده، نمازهای جمعه و جماعت برقرار است، حج به صورت با شکوه برگزار می‌شود و حکومت اسلامی در جهان قدرتمند است. ولی نگاه ریزبین و تیزبین امام و پیشوای راستین جامعه که آنچه را دیگران در آیینه نمی‌بینند او در خشت خام می‌بیند، احساس می‌کند که از اسلام جز پوسته و ظاهری باقی نمانده و باطن و هسته آن نابود شده است، محتوای آن از دست رفته و فقط قالب آن باقی مانده است، روح اسلام که عدالت و آزادی و حقوق مردم در مقابل حاکم و مانند اینهاست از بین رفته و تنها جسم بی‌جان آن باقی مانده است...
امام حسین علیه‌السلام به خوبی درمی‌یابد که موروثی شدن حکومت و جایگزین شدن سلطنت به جای خلافت در دوره یزید و نیز شخصیت خاص یزید که مردی فاسد و متجاهر به فسق بود و اساسا اعتقادی به اسلام نداشت، شرایط را به گونه‌ای کرده که اگر او قیام نکند و پیام خود را با خون خود و اصحاب و فرزندان و برادرزادگان و اسارت اهل بیت خود به دنیا ابلاغ نکند در آینده‌ای نزدیک اثری از اسلام باقی نخواهد بود. امام علیه‌السلام برای انجام این رسالت خود محاسبه دقیق کرده بود و این طور نبود که از روی احساسات و تحت تاثیر هیجانات دست به قیام بزند. عامل اصلی قیام امام حسین‌(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود لذا وقتی از کوفه خبر می‌رسد که مردم کوفه عقب‌نشینی کرده‌اند، شعارهای امام حماسی‌تر و تندتر می‌شود چراکه قبول دعوت مردم کوفه برای امام حسین (ع) صرفا یک اتمام حجت بود تا پاسخی برای آیندگان و برای تاریخ داشته باشد. آنچه انگیزه اصلی امام را تشکیل می‌داد، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر بود و هیچ منکری بالاتر از حکومت فاسد یزید نبود. کسی که در جای پیامبر(ص) نشسته بود علاوه بر اینکه حکومت موروثی و سلطنتی را تثبیت کرده بود، فاسدترین مردم زمان بود و سکوت در چنین زمانی بر هیچ‌ کس جایز نیست چه رسد به امام و پیشوای امت. امام حسین (ع) در شب عاشورا از برادرش ابوالفضل خواست که به قبیله بنی‌اسد برود و از آنها کمک بخواهد. فرضا 100 نفر به کمک امام می‌آمدند در مقابل 30‌ هزار لشکر عمر سعد چه کار می‌توانستند بکنند؟ این نشان می‌دهد که امام می‌خواست پیام قیام خود را هر چه رنگین‌تر و خونین‌تر و موثرتر به دنیا برساند و این اقدامات او مانند همراه بردن نزدیکان و اهل بیت خود، همه از روی محاسبه دقیق بود.

علاالدین بروجردی مطالب زیر را منتشر کرده است.

مسعود پزشکیان   مطلب زیر را به اشتراک گذاشته است

بهروز نعمتی ویدئویی به مناسبت فرارسیدن محرم حسینی به اشتراک گذاشته است.

غلامرضا تاجگردون   نیز مطلب زیر در نخستین روز از ماه محرم را به اشتراک گذاشته است.


علی اصغر یوسف نژاد  گفت و گوی خود را منتشر کرده است .

انتقاد زمینه ای برای تضعیف دولت شده است

عضو هیات رئیسه مجلس انتقاد را زمینه‌ای برای تضعیف دولت به دست کسانی که هدفشان تضعیف قوه مجریه است دانست و بر لزوم کاهش فاصله دولت و مردم در تصمیم‌گیری‌های اجرایی تاکید کرد.
علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره صحبت‌های رئیس‌جمهور به مناسبت هفته دولت که دربرگیری همه اندیشه‌ها و اعتقادات در گفتمان امام خمینی(ره) را مورد تاکید قرارداده بود گفت: الان نیز تقریبا گفتمان اصلی امام(ره) که همان گفتمان انقلاب و اسلام است پابرجاست. همه زیرگفتمان‌ها در چارچوب گفتمان اصلی فعال هستند و این مهم را می‌توان از مجلس و دولت و ترکیب‌های مختلف سیاسی دید.
نماینده اصلاح‌طلب مردم ساری با بیان اینکه گفتمان فعلی نیز با گفتمان حضرت امام(ره) تطابق دارد، عنوان کرد: در مسائل خاص و بین‌المللی و آنجایی که بحث حاکمیت به وجود می‌آید همه قوا و جریانات در کنار هم هستند. به عنوان مثال علیرغم وجود دیدگاه‌های مختلف سیاسی در مجلس اما در مواضع کلی که بحث حاکمیت و انقلاب و نظام مطرح می‌شود همه نمایندگان در کنار هم هستند و حمایت می‌کنند.
این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره تاکید رئیس‌جمهور درمورد لزوم تطابق جمهوری اسلامی با معیارهای انقلاب اسلامی نیز گفت: جمهوری اسلامی از دو واژه «جمهور» به معنای نقش مردم و «اسلام» به عنوان وجهه اصلی انقلاب تشکیل شده است. ساختار دولتی و اجرایی جمهوری اسلامی هم باید بر مبنای اسلام، انقلاب و حضور مردم باشد.
این عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: ممکن است بسیاری از روش‌های اداری که الان وجود دارد نیاز به بازنگری و تجدید نگرش داشته باشد تا بتواند جمهوری اسلامی را مطابق قانون اساسی و نظرات امام(ره) و رهبری به پیش ببرد. بنده فکر می‌کنم این جمهوری اسلامی که الان داریم حتما باید وجاهت و منطقش بر مدار و محور انقلاب و اسلام باشد.

غلامرضا کاتب  با انتشار عکس زیر از افتتاح  مجتمع بوم گردی سارگل خبر داده است.

 جهانبخش محبی نیا ویدئوی نطق میان دستور در جلسه علنی روز یکشنبه 10 شهریور را به اشتراک گذاشته است

قاسم احمدی لاشکی ویدئویی به مناسبت فرارسیدن محرم حسینی به اشتراک گذاشته است.

امیرخجسته  مطلب زیر را به اشتراک گذاشته است

امحای #ذرت_های_آلوده برزیلی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .
رئیس فراکسیون #مبارزه_با_مفاسد اقتصادی مجلس:
🔹متاسفانه سرنوشت 355 هزار تن از مجموع 500 هزار تن ذرت آلوده وارداتی به کشور هنوز مشخص نبوده بلکه در هاله ای از ابهام است.
. 🔹این میزان ذرت سال 1395 از کشور برزیل بوسیله 13 شرکت دولتی از جمله شرکت های متعلق به زیر مجموعه #وزارت_جهاد کشاورزی به ارزش 35 میلیون #دلار وارد کشور شده است.
. 🔹تمامی این ذرت ها به قارچ آفلاتوکسین آلوده و بسیار خطرناک است.
. 🔹 برای امحای ذرت های آلوده برزیلی 200 میلیارد تومان اعتبار، 1000 روز وقت و هفت هزار کامیون سنگین نیاز است.