فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی، گفت: گام های کاهش تعهدات برجامی ایران، منطبق با آن چیزی است که در متن برجام آمده، صراحتا اشاره شده در صورت عدم اقدام طرف های مقابل، کشور ایران می تواند فعالیت هایی در راستای کاهش تعهدات داشته باشد.

افزایش توان هسته ای بر اساس مفاد برجام

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه نقض برجام از طرف آمریکا و اروپایی ها صورت گرفته است، ادامه داد: ایران با استناد به مفاد برجام گام های برای افزایش توان انرژی صلح آمیز هسته ای برمی دارد، در مدت اجرای برجام بر اساس تعهداتی که دو طرف داشتند، ایران محدودیت های هسته ای داشت.

بدون تخطی از برجام گام ها برداشته می شود

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: از آنجایی که تا کنون طرفین برجام تعهدات خود را عملی نکرده اند طبیعی است که ایران بخواهد با رعایت رژیم برجام، مقررات بین المللی و دیپلماسی که به توافق هسته ای تبدیل شده است، بدون تخطی از برجام گام هایی برای کاهش تعهدات بردارد.

وی اظهار داشت: فارغ از اینکه آمریکا به طور کامل از برجام خارجی شده است، کشورهای اروپایی هنوز خروج خود را اعلام نکرده اند بنابراین ایران مسیر درستی برای کاهش تعهدات خود طی کرده است و مرحله به مرحله حرکت می کند تا طرف های مقابل به تعهدات شان برگردند.

برجام

فلاحتی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: چنانچه به یقین برسیم که اروپایی ها قصد برگشتن به برجام را ندارند برنامه ها و سناریوهایی طراحی می شود و اروپایی ها حرکت های شگفت انگیزی از جمهوری اسلامی خواهند دید که شاید زمان را به طور کامل از دست بدهند و دیگر نه برگشتی حاصل شود نه فرصتی برای مذاکره مجدد وجود داشته باشد.

با نظارت و بی نظارت آژانس به سمت بمب اتم نمی رویم

این نماینده مجلس با تاکید براینکه گام سوم کاهش تعهدات در راستای بازگرداندن اروپایی ها به تعهداتشان است، اظهار داشت: از آنجایی که ایران قرار نیست از معاهده NPT خارج شود، بازرسی آژانس انرژی اتمی بر فعالیت های هسته ای ایران که سالیان سال بر آن صحه گذاشته شده است، ادامه پیدا می کند، از سوی دیگر ایران به دلیل اصول انقلابی هرگز به سمت بمب اتم نمی رود چه برجام باشد چه نباشد چه نظارتی صورت گیرد چه نگیرد.

طناب برجام به نخ بند شده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس با تاکید براینکه طناب برجام عملا به نخ بند شده است، تاکید کرد: اگر اروپایی ها استقلال خود را در برجام به سرانجام نرسانند و متعهد نشود برجام برای همیشه از دست خواهد رفت و اگر ضرر و زیانی متوجه منطقه، کشور یا محیطی باشد حتما آنها باید در مجامع بین المللی پاسخگو باشند، ایران مسیر خود را با قدرت، قوت و به درستی طی می کند./

پایان پیام