حسن کامران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قیام 17 شهریور گفت: قیام 17 شهریور یک قیام استثنایی است به دلیل اینکه رژیم ستمشاهی تا بن‌دندان مسلح بود و رعب و وحشت بسیاری ایجاد کرده بود. این قیام تمام ساز و کارهای غربی‌ها را بهم ریخت چراکه غربی‌ها و عوامل رژیم ستمشاهی امیدوار بودند که بالاخره این تخت و تاج استمرار پیدا کند.

بازخوانی تاریخ انقلاب آزمایشگاهی از غیرت و مردانگی است که می‌توان استقامت را در آن دید

سربازان امام در 17 شهریور تغییر و تحول انجام دادند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه در قیام 17 شهریور شهدای بسیاری داده شد اما همین شهدا زیرساختی برای تشکیل حکومت اسلامی شد چراکه همگی سربازان امام خمینی بودند؛ امام (ره) فرمودند این کودکانی که در گهواره هستند به این عبارت پاسخ می‌دهند حالا چه در انقلاب و چه در مسائل بعد از انقلاب؛ در 17 شهریور سربازان امام تحول کردند چراکه متدین بوده و این حرکت را باور داشتند.

حرکت مردم در 17 شهریور یک حرکت فرا ملی بود

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه حرکت مردم در 17 شهریور یک حرکت فرا ملی شد، تصریح کرد: این قیام در منطقه و دنیا تاثیرگذار بود و مقام معظم رهبری نیز بارها فرمودند که باید خاطره شهدا و به ویژه شهدای 17 شهریور را حفظ و احیا کرد.

وی اظهار داشت: بازخوانی تاریخ انقلاب برای نسل جوان یک تابلو و آزمایشگاهی از غیرت و مردانگی است که در یک جو مشهود می‌توان استقامت کرد و خون داد و همین استقامت و ایستادگی برای نسل جوان یک درسی است که جوانان همین درس را در دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تکرار کردند و امروز نیز تاثیر آموزش و درس است که حرکت انتفاضه در جهان اسلام در فلسطین، لبنان و یمن جواب داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر تاثیر بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه رخدادهای مهم و تاثیرگذار مثل قیام 17 شهریور بر جامعه اسلامی بویژه نسل جوان خاطرنشان کرد: در واقع آموزش‌ها نتیجه حرکت خودجوش انتفاضه در جهان اسلام شد./

پایان پیام