روح الله حضرت پور  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به جایگاه والای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بین ملت ایران و محور مقاومت، گفت:رهروان مسیر و محورمقاومت پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی ،نیرومندتر و گسترده تر شده اند و عشق به محور مقاومت در دل ملت های مسلمان منطقه بیشتر شده  و این یک ناکامی برای آمریکا است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی ناجی منطقه و مصلح بزرگ جهانی بود، افزود: اسرائیل و متحدانشان  فکر می کنند که با به شهادت رساندن فرماندهان می توانند محورمقاومت  را تضعیف کنند یا مردم را از آرمان های مقاومت دور کنند، آنها فکر می کنند که این ترورها می تواند جلوی گستردگی باشکوه مقاومت را بگیرد.

حضرت پور با بیان اینکه تدبیر،عملگرایی، ولایتمداری،اقتدار ،اخلاص و انقلابی گری از ویژگی‌های مهم حاج قاسم بود، مطرح کرد: شهید سلیمانی فارغ از جایگاه حساس نظامی و مسئولیت و رسالتی که داشت، همزمان در جریان سیل و زلزله احساس مسئولیت کرده و در بسیاری از بزنگاه ها ،حضور بسیار مجدانه‌ای داشت.

بیشتر بخوانید:

این نماینده مردم درمجلس یازدهم با تاکید براینکه تضعیف محور مقاومت هدف از ترور فرماندهان بود،خاطرنشان کرد: دشمن در حال پیگیری و تحقق طرح خاورمیانه جدید بود تا بتواند امنیت اسرائیل را فراهم کند؛اما شهید حاج قاسم سلیمانی همه نقشه‌هایشان را ناکام گذاشت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب درباره سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی مطرح کرد: همانطور که رهبری فرمودند؛سردار شهید سلیمانی به قهرمان امت اسلامی تبدیل شد؛زیرا تلاش ها،روحیات و شهادت ایشان "اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام"است و در هر نقطه از جهان اسلام که بنای مقاومت در مقابل استکبار وجود داشته باشد، اسم رمزشان "شهید سلیمانی" است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی شهید مبارزه با اسرائیل و آمریکااست،مطرح کرد: پیروزی های محورمقاومت ادامه دارد و هرچند امروز حاج قاسم سلیمانی در بین ما نیست ؛اما مدرسه مقاومت و ایثار را بنا کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تشییع میلیونی و فراموش‌نشدنی شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در ایران اسلامی و عراق ،مطرح کرد: حاج قاسم و ابومهدی نه ‌فقط در منطقه بلکه در کل دنیا ،زندگی خود را وقف انسانیت و شرافت مردم کردند؛این دو سردار بزرگ خالصانه و بدون چشمداشت،مجاهدین را در سراسر دنیا بسیج کردند تا در برابر ظالمان و تکفیری ها که با نام اسلام و پیامبر(ص) خون انسان‌های مظلوم و بی‌گناه را می‌ریختند،بایستند./

پایان پیام