احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: 9ماه پیش مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را ابلاغ کردند و اقدامات پژوهشی در این زمینه از آن زمان تاکنون آغاز شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: در همان مقطع زمانی رئیس مجلس به کمیسیون‌های تخصصی ابلاغ کردند که ابعاد مختلف بیانیه گام دوم را بررسی و جهت اجرایی شدن آن برنامه‌ریزی کنند به همین جهت کمیسیون فرهنگی نیز با مسئولیت من کارگروهی را تشکیل داد تا در صورت نیاز تقنین و تنقیح قوانین را انجام دهد؛ البته پیش از این در خصوص الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اقداماتی را انجام داده بودیم و با استفاده از تجربیات آن موضوع به دنبال اجرایی شدن مفاد بیانیه بودیم.

وی افزود: امروز دستگاه های ذیربط در خصوص بیانیه گام دوم مانند مرکز پژوهش ها، نمایندگان مجلس، سایر دستگاه ها مانند ناجا، صداوسیما و آموزش و پرورش و دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری دعوت شدند تا برنامه‌های لازم جهت اجرایی سازی بیانیه گام دوم را ارائه کنند.

سالک کاشانی ادامه داد: همه دستگاه‌ها حسب ماموریت خود باید موضوعات تخصصی گام دوم را دنبال کنند تا به هدف مطلوب خود که اجرایی سازی آن است برسند.

رئیس کارگروه پیگیری اجرایی سازی بیانیه گام دوم بیان کرد: نقاط ضعف و قوت 40 سال گذشته را باید بشناسیم و به دنبال جبران نواقص گذشته باشیم با این استراتژی می توانیم منشور جهانی گام دوم انقلاب اسلامی را عملیاتی کنیم.

وی افزود: صدا و سیما فعالیت های مناسبی را در خصوص بیانیه گام دوم داشته و بسیار خوب در جهت اجرایی کردن آن عمل کرده است./

پایان پیام