محمد دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمله به دو نفتکش در نزدیکی آب‌های ایران در زمان حضور نخست وزیر ژاپن در کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی باید به دنبال تشکیل تیم حقیقت یاب برای این وقایع باشد که البته قطعا رژیم صهیونیستی پشت پرده این بحران سازی در منطقه است.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره انفجار نفتکش ها در هفته های گذشته و امروز بیان داشت: پشت صحنه این اتفاقات که در زمان های خاصی نیز صورت می گیرد، رژیم صهیونیستی حضور دارد که جریان را صحنه گردانی می کند و تنها سود این آتش افروزی ها به نفع آنها است.

وی در ادامه به زمان بندی این انفجارها اشاره و بیان کرد: انفجار نفتکش ها در دریای عمان درست زمانی صورت پذیرفت که نخست وزیر ژاپن به ایران آمده و نودمین سال روابط تجاری، سیاسی و فرهنگی ایران و ژاپن را پشت سر می گذاریم لذا کاملا مشهود و عیان است که این اتفاق یک فتنه انگیزی از سوی کسانی است که دل خوشی از توسعه مناسبات دو کشور ندارند.

دهقانی ادامه داد: کشورهای مستقل و آنهایی که وجدان آزادی دارند، این درک را دارند که ایران هیچ سودی از این انفجارها نمی برد و آنقدر درایت دارد که مرتکب عملی نشود که برای او ضرر داشته باشد از این رو این انفجارها دست صهیونیست ها را برای ژاپنی ها و سایر کشورها رو کرد.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که نخست وزیر ژاپن در ایران است و نفتکش هایی در نزدیکی آب های ایران مورد هدف قرار می گیرد، سوءنیت آنهایی که قصد تخریب ایران را دارند رو می شود./

پایان پیام