سلمان اسحاقی در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد نحوه اولویت‌بندی مناطق برای دریافت واکسن کرونا به ویژه بعد از ورود ویروس کرونای هندی که نگرانی جامعه را به همراه داشته است، گفت: ویروس کرونا هنوز ناشناخته است، کما اینکه هر چند ماه یکبار شکل جدیدی از جهش آن در بخش‌های مختلف دنیا مشاهده می‌شود.

مردم نباید تنها به دلیل تزریق واکسن کرونا از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غافل شوند

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تا وقتی این ویروس توسط جامعه علمی دنیا به طور کامل شناخته نشود نمی‌توان راهکار واحدی برای مقابله با آن ارائه داد، بنابراین به یک بازه زمانی نیاز است تا بعد از انجام مطالعات لازم به شناخت دقیقی از آن دست یافت و تا آن زمان مردم حتی نباید به واکسن اعتماد کنند.

وی تصریح کرد: در گذشته دانشمندان معتقد بودند عده‌ای که به کرونا مبتلا شوند یا افرادی که واکسن کرونا را تزریق کنند کمتر امکان دارد که مجدد به آن مبتلا شوند، اما دانشمندان در شرایط کنونی معتقدند با وجود جهش یافتگی مکرر این ویروس نه واکسن می‌تواند تضمین‌کننده عدم ابتلای مجدد به این بیماری باشد و نه ابتلای افراد در گذشته به این بیماری می‌تواند ایمنی ایجاد کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهار کرد: هم‌اکنون تنها از  طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌‎توان مانع از ابتلا به کرونا شد، از سوی دیگر با وجود ویروس کرونای هندی، کار دولت سخت‌تر می‌شود، چرا که وقتی صحبت از ویروس جهش‌یافته هندی می‌کنیم باید مرزهای شرقی کشور به دقت کنترل شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم، یادآور شد: خراسان جنوبی، رضوی و شمالی و استان سیستان و بلوچستان از جمله استان‌هایی هستند که در معرض خطر شیوع ویروس کرونای هندی قرار دارند، بنابراین تردد از مرزهای آنها باید به طور کامل رصد شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، در پایان با تاکید بر اینکه ما نمایندگان خطه شرق کشور نگران شیوع ویروس کرونای هندی در حوزه‌های انتخابیه خود هستیم، از ارگان‌هایی همچون ارتش خواست که همچون زمان‌های بحرانی که نسبت به ساخت بیمارستان‌های موقت وارد عمل می‌شود در خصوص کنترل تردد از این مرزها به ویژه ورود به کشور به کمک مردم این منطقه بیاید./

پایان پیام