به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی  در نشست امروز(دوم دی ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با توجه به اینکه دو فوریت طرح شفافیت منابع مالی تبلیغات انتخاباتی مجلس در صحن علنی به تصویب رسیده بود، بررسی جزییات این طرح و پیشنهاد نمایندگان درباره شفافیت مالی انتخابات در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.



شاید طرح شفافیت منابع مالی تبلیغات به انتخابات دور یازدهم مجلس نرسد



با توجه به اینکه در گذشته بخش مربوط به منابع مالی انتخابات را در قالب طرح  استانی شدن انتخابات مجلس بررسی ولی کل طرح مذکور از سوی شورای نگهبان رد شده بود، کمیسیون مجددا آن را بررسی کرد و جزییات طرح شفافیت منابع مالی تبلیغات انتخابات مجلس در دستور کار صحن علنی روز سه شنبه (سوم دی ماه) قرار می گیرد.



در نشست کمیسیون شوارها، هشت نفر از نمایندگان طراح حضور داشتند و با مشورت آنها ابهاماتی که در برخی مواد و تبصره ها وجود داشت بررسی و اصلاح شد. یکی از اعضای شورای نگهبان نیز در جلسه کمیسیون حضور داشت و موارد مدنظر را اعلام کرد.



با توجه به رفع ابهامات و بررسی نظر شورای نگهبان، به نظر می رسد در صورتی که صحن علنی به طرح مذکور رای مثبت بدهد، اجرایی طرح شفافیت مالی منابع تبلیغاتی انتخابات مجلس به این دوره از انتخابات می رسد.