محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عملکرد دولت در اجرای طرح ملی مسکن، گفت: دولت از سال گذشته به دنبال اجرای طرح ملی مسکن بود، از آغاز قرار بود که این طرح با هدف خانه دار کردن اقشار ضعیف و متوسط جامعه اجرایی شود، اما به تدریج این طرح با اهداف اصلی و مبنای خود فاصله گرفت.

تولید انبوه مسکن

متقاضیان طرح ملی مسکن باید 30 درصد از  هزینه ساخت را پرداخت کنند

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در یک ماه اخیر فرآیند ثبت نام متقاضیان طرح ملی مسکن در چندین استان آغاز شده، اما شرایط ثبت نام بسیار تغییر کرده و امروز متقاضایان ثبت نام باید در گام نخست حدود 30 درصد از  هزینه ساخت را پرداخت کنند که این میزان حدود 250 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان می شود.

خانوارهای ضعیف و متوسط چگونه تسهیلات 18 درصدی طرح ملی مسکن را پرداخت کنند؟

وی ادامه داد: همچنین سود تسهیلات ارائه شده برای خرید مساکن طرح ملی مسکن 18 درصد بوده، حال این سوال پیش می آید که خانوارهای ضعیف و متوسط چگونه باید اقساط تسهیلات را پرداخت کنند.

طرح ملی مسکن کمکی به خانوارهای متوسط و ضعیف جامعه نمی کند

به نظر می رسد که با روند کنونی اجرای طرح ملی مسکن، این پروژه کمکی به خانوارهای متوسط و ضعیف جامعه نمی کند

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: به نظر می رسد که با روند کنونی اجرای طرح ملی مسکن، این پروژه کمکی به خانوارهای متوسط و ضعیف جامعه نمی کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی به جای دخالت در حوزه مسکن سازی و اجرای طرح ملی مسکن، باید زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی ایجاد کند تا سازندگان واقعی بتوانند برای متقاضیان اصلی مسکن تولید کنند./

پایان پیام