محمدمهدی برومندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری آغاز ریاست دوره‌ای روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام مشخص است، ما بعد از خروج آمریکا از برجام موضع مشخص و واحد نظام جمهوری اسلامی را اتخاذ کردیم.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: روسیه نیز از کشورهایی بوده که در قضایای مربوط به برجام همراهی بیشتری با مسائل منطقه و مقابله با تروریسم داشته است.

وی افزود: روسیه به عنوان یکی از طرف‌های برجام شاهد مشکلات همکاری‌های بین ایران و غربی‌ها بوده، بنابراین امیدواریم فصل جدیدی از تحولات بین المللی و منطقه‌ای با نگاه مثبت آغاز شود.

برومندی یادآور شد: به لحاظ حقوقی انتظار معقولی است که روسیه موضوعاتی مانند تحریم‌های آمریکا علیه ایران را در شورای امنیت پیگیری کند زیرا این تحریم‌ها هیچ محمل قانونی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: روسیه برای احیا برجام تلاش بسیار کرده است اما در رأس شورای امنیت می‌تواند شرایط مقابله با آمریکا و مواضع غیرقانونی فراهم کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در شرایطی که همه طرف‌های برجام در تلاشند تا تعهدات خود را عملی کنند اما با تهدید‌های آمریکا روبه رو شدند، روسیه در جایگاه ریاست شورای امنیت باید فضا را تغییر دهد تا حساب آمریکا از سایرین جدا شود./

پایان پیام