جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های قوه مقننه، گفت: با نگاهی به پارلمان های کشورهای مختلف می توان مشاهده کرد اقدامات عمده آنها در کمیسیون ها انجام می شود که بیانگر جایگاه این مهم است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیاری از موضوعات و مباحث مطرح شده در صحن علنی غیرتخصصی است لذا باید فعالیت بیشتری در کمیسیون های مجلس صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید حضور در صحن علنی محدودتر و ساعات برگزاری جلسات کمیسیون ها افزایش یابد، ادامه داد: امروزه شاهد تشدید شیوع کرونا در کشور هستیم لذا اگر فعالیت بیشتر کمیسیون ها بیشتر شود، می توان شاهد حضور کمیسیون بهداشت در استان ها باشیم تا مشکلات مردمی نیز برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نقش کنونی کمیسیون های مجلس هنوز به جایگاه مطلوب در حوزه میدانی نرسیده لذا جای گلایه مندی از هیات رییسه وجود دارد، افزود: به عنوان مثال در مواجه با برخی از همسایگان نیاز به تنش زدایی است لذا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می تواند فراتر از نشستن در اتاق درب بسته، در راستای چارچوب مشخص فعالیت کند تا موارد یاد شده برطرف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع فعالیت بیشتر کمیسیون ها می تواند بعد نظارتی و حضور میدانی نمایندگان در میان مردم و استان های مختلف را تقویت کند./

پایان پیام