به گزارش خبرگزاری  خانه ملت، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری  در نشست با مدیرکل و معاونان اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این استان به‌عنوان دومین جمعیت عشایری کشور، زمینه بسیار مطلوب و مؤثری برای توانمندسازی عشایر دارد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی مولد ماندن جمعیت عشایری را ضروری دانست و افزود: عشایر جزو نیروهای مولد است اما مصرف‌کننده شهری نبوده‌اند ولی اکنون این امر برعکس شده است.

جعفری تصریح کرد: کمک برای عرضه مستقیم انواع تولیدات عشایر به بازار مصرف، حذف واسطه‌ها و حفظ نژادهای اصیل دام عشایر در دستور کار امور عشایر قرار گیرد.

وی یادآور شد: تامین امکانات رفاهی، ارائه انواع آموزش‌ها و حمایت و بازاریابی برای تولیدات صنایع‌دستی عشایر، از مهاجرت این قشر از جامعه به نقاط دیگر جلوگیری و به ماندگاری آنان کمک می‌کند.

جعفری اظهار داشت:‌ مناطق عشایری یکی از بهترین مکان‌ها برای جذب گردشگران است که باید بیشتر مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

نماینده مردم  بروجن در مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مطلوب از وضعیت خدمات‌رسانی امور عشایر چهارمحال و بختیاری به جامعه عشایری استان یادآورشد: زمینه‌های مولد ماندن عشایر این استان و حمایت از تولیدات آنان و جلوگیری از مصرف‌گرایی آنان فراهم شود./

پایان پیام