محمود عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح اهمیت تنقیح قوانین به عنوان یک اولویت و ضرورت گفت: یکی از زیرساخت های توسعه هر کشور، قوانین در حوزه های مختلفی است که کشور با آن اداره می شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: قوانین در کشورمان بسیار متراکم، متضاد، متناقض و مزاحم است که در بسیاری از موارد دست و پاگیر و مانع توسعه می شود.

وی در ادامه یکی از مهم ترین رسالت های مجلس را تنقیح قوانین دانست و افزود: قوانین باید غربال شده تا غلط ها اصلاح و مزاحم ها حذف شوند که البته این مطالبه بسیار مهم، نیازمند جهاد تنقیحی است.

عباس زاده مشکینی در ادامه با تأکید بر اینکه مجلس باید 50 درصد وقت خود را روی حوزه تنقیح قوانین بگذارد، عنوان کرد: برای این کار سازوکاری در مجلس وجود دارد که کمیسیون های مربوطه باید این مطالبه را پیگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه یکی از ضروریات انجام تنقیح قوانین، تعامل قوا است، خاطرنشان کرد: قوانین مصوب مجلس در قوه مجریه و قضائیه اجرا می شود لذا در مرحله اجرا است که قوانین مزاحم و ایراد دار مشخص می شود و حتی یک اداره کوچک هم ممکن است بتواند قانونی که باعث ایجاد رانت یا مزاحمت تولیدی می شود را شناسایی و گزارش کند تا دولت آنها را در قالب لایحه به مجلس بدهند./

پایان پیام