به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در نشست عصر روزسه شنبه (۲۳ شهریور ماه) بررسی تبصره های یک و دو قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را با حضور رئیس پلیس راهنمایی رانندگی و معاون حقوقی وی در دستور کار قرار دادند. گفتنی است این جلسه جهت تمدید اجرای این قانون بود که تاکنون به مدت ۱۰ سال به صورت آزمایشی اجرا می شود. تصمیم گیری در خصوص نحوه تمدید اجرای آزمایشی این قانون به نشست بعد موکول شد.



همچنین در این جلسه قرار شد در نشستی با حضور وزرای کشور، راه و مسئولان سازمان برنامه و بودجه که این سال ها برای مکانیزه شدن تجهیزات پلیس راهنمایی و رانندگی، اعتبار دریافت کرده اند، نحوه هزینه کرد بودجه ها مشخص شود.



لازم به ذکر است، در جلسه روز سه شنبه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور مطرح شد و بحث و بررسی درباره نظارت و اجرای انتخابات صورت گرفت که ادامه آن به جلسه آتی موکول شد.



گفتنی است، نتیجه نشست روز یکشنبه (۲۱ شهریور) کمیسیون شوراها که به بررسی طرح جعفر قادری نماینده شیراز گذشت، کلیات طرح تبدیل نظام انتخابات اکثریتی به تناسبی بررسی و مقرر شد در کارگروه درباره ابعاد آن بررسی های لازم صورت گیرد.