سید علی آقا زاده دافساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با ارزیابی مثبت از عملکرد مجلس یازدهم گفت: این مجلس در یک سال اول فعالیت خود در شرایطی تشکیل شد که موقعیت مدیریت جامعه و شرایط تقنینی کشور بحرانی بود به طوری که ظرفیت های نظام جمهوری اسلامی ایران به چالش کشیده شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تا پیش از شروع به کار مجلس یازدهم مردم قضاوت بسیار نگران کننده ای از وضعیت خانه ملت و مدیریت اجرایی داشتند.

وی افزود:  با توجه به این که رابطه تنگاتنگی بین مدیریت اجرایی کشور با قوه مقننه و قوه قضاییه وجود دارد، هر کدام از این قوا اگر دارای مشکلات و نقصانی باشد قطعا قوای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد.

آقازاده دافساری بیان کرد: نمایندگان نگرانی مردم از ضعف عملکرد قوه مجریه را در جامعه می دیدند که از جمله نگراانی های مردم ناکارآمدی مدیریتی، مفاسد موجود و روحیات اشرافی گری بود.

وی ابراز کرد: یکی از ویژگی های برجسته مجلس یازدهم پناهگاه بودن برای مردمی است که از ضعف و نا کارآمدی به نمایندگان پناه آوردند که چنین موضوعی به معنای واقعی کلمه در مجلس قبل وجود نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: مجلس یازدهم در چنین فضایی تشکیل شد و یکی از مناسبت ترین انتخابات به شکل رویکرد مردم بود به این معنا که آن ها تنها راه برون رفت از بحران مدیریتی و تقنینی را یا ناکارآمدی روحیه انقلابی گری،ایثارگری،شایسته سالاری،تدیّن و مبارزه جدی با فساد و شفاف سازی می دیدند.

وی عنوان کرد: تشکیل این مجلس مولود بسیار مبارکی برای جامعه اسلامی بود، بنابراین اگر بخواهیم ارزیابی از اجلاسیه اول داشته باشیم بایستی مجلس شفاف،ضد فساد،ضد تبعیض، دارای روحیه مردمی،خدمت گزاری و حضور در بین مردم بود. که نمایندگان این حضور را بر هر چیز دیگر ترجیح می دادند؛دفاع از حقوق مردم ، وضع قوانین بازدارنده و برخورد با موازی کاری ها و پیگیری جدی برای کارآمد سازی دولت به منظور عدم کوتاهی  از ویژگی مجلس یازدهم می توان در یک سال گذشته نام برد.

آقازاده دافساری تصریح کرد: علاوه بر این موارد رفاهیات،معیشت،اشتغال مردم مجلس یازدهم توجه داشته و از رویکرد های محوری آن می توان بر شمرد که نماد خود باوری و خدمت به مردم است./

پایان پیام