سید صادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی و واکنش عربستان به این اقدام، اظهار داشت: با توجه به روندی که عربستان در سیر نظام سیاسی خود طی می‌کند و لایه اول آن‌ها که فرزندان عبدالعزیز بودند، رو به اتمام هستند، اختلافاتی در حال هویدا شدن است و جوانانی مانند بن سلمان روی کار می آیند که نگرش پخته‌ای نسبت به مسائل سیاسی ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ولیعهد جدید عربستان ناپختگی‌های سیاسی زیادی دارد که همین موضوع سبب می‌شود تشنج در منطقه رخ بدهد و به راحتی تشنج‌ها قابل حل نباشد.

وی افزود: موضع عربستان در قبال تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس یک موضع اکراهی بود، زیرا نگرش کلی مسلمانان در این زمینه واحد بود و عربستان باید چنین موضع مخالفی را اتخاذ می‌کرد.

طباطبایی نژاد متذکر شد: عربستان تحت فشار ملت‌های اسلامی با تصمیم ترامپ مخالفت کرد و اگر چنین موضعی را اتخاذ نمی‌کرد، از طرف همه ملت‌های اسلامی مواخذه می‌شد که چرا موضع مخالفی را اتخاذ نکرده است، زیرا سعودی‌ها خود را خادم الحرمین می دانند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالفت عربستان با تصمیم ترامپ در خصوص انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی تاثیری در بهبود روابط بین ایران و عربستان ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران یک موضع پخته سیاسی و اصولی در منطقه دارد و مشکلی نیز با عربستان ندارد و این ماجراجویی‌های عربستان در منطقه است که مشکل ساز شده است.

عض کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مداخلات سعودی در بحرین، یمن، سوریه، عراق و لبنان مشکل آفرین است، گفت: از جمله کارهای نپخته عربستان دخالت در امور لبنان بود که یک افتضاح بود در تاریخ سیاسی ثبت خواهد شد./

پایان پیام