به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را  با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

 

افتتاح دبیرستان ۴ کلاسه حضرت زینب(س) روستای زرگان ابوفاضل در شهرستان باوی

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین اخبار حوزه انتخابیه خود به خانه ملت می‌گوید: هفته گذشته دیدارهای مردمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، مردم پاره ای از مشکلات خود از معیشت تا اشتغال را عنوان کرد‌ند و در طول هفته گذشته راهپیمایی22 بهمن ماه به صورت خودرویی و موتوریی برگزار شد و همچنین دبیرستان ۴ کلاسه حضرت زینب(س) روستای زرگان ابوفاضل در شهرستان باوی با حضور بنده و حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا سعدی معاون دادگستری خوزستان،مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و برخی مسئولین استانی افتتاح شد. این مدرسه در مساحت کل زمین مدرسه ۹۰۰ متر مربع، زیربنای آن ۲۸۰ متر مربع و محوطه باز ۶۸۰ متر مربع بوده و با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال ساخته شده است.

مجتبی یوسفی

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در ادامه تاکید می‌کند: ملاقات‌های مردمی در چند مسجد دیگر در حمیدیه برگزار شد؛ بیشتر مشکلات در حواشی شهری و زیرساختی و آب و فاضلاب مطرح شد؛ در راستای مشکلات راههای روستایی و بحث تربیت بدنی و کمک به تیم‌های ورزشی که در این مناطق فعالیت دارند به لحاظ اعتباری و زیر ساختی از جمله ورزشگاهها مورد توجه قرار گرفت علاقمندان به حوزه ورزش به سختی فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و موضوع دیگر مشکل آبزیان کارون بود که پیگیری آن شدیم و بدون شک در حوزه مشکلات محیط زیستی پیگیر مشکلات مردم خوزستان خواهیم بود.

اوج گیری بیماری کرونا در شهرهای جنوبی

یوسفی در ادامه یادآوری می‌کند: متاسفانه طی یک هفته اخیر شاهد رشد مرگ و میرهای کرونا در کل کشور بودیم که خوزستان و شهرهای جنوبی در شرایط ناخوشایندی قرار گرفت، طبق آمار مرکز بهداشت خوزستان بیماری نسبتا ۵۲ درصد افزایش یافته است.قبل از شروع فصل زمستان در وضعیت آبی قرار گرفتیم، مردم تصور کردند خطر کرونا رفع شده و رعایت پروتکل‌ها قدری کم رنگ شد که این موضوع باعث شد موارد بیماری سیر افزایشی پیدا کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در ادامه به خبرنگار خانه ملت می‌گوید: استان خوزستان استانی در جنوب‌غربی ایران است، که بر کرانهٔ خلیج فارس قرار دارد و مرکز تولید نفت و گاز کشور به‌شمار می‌آید. مساحت استان خوزستان ۶۴٫۰۵۷ کیلومتر مربع است و با جمعیتی معادل ۴٬۷۱۰٬۵۰۶ نفر البته طبق سرشماری ٩٥، پنجمین استان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود اما با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. نمایندگان این استان پهناور می‌توانند زبان رسایی برای بیان مشکلات مردم باشند، خوزستان شهری سختی کشیده است اصلی ترین مشکل این شهر آب و فاضلاب است.

 

افتتاح ۴ پایگاه اورژانس جاده ای در شهرستان بهبهان

در ادامه محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان و آغاجاری و عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین اطلاعات حوزه انتخابیه خود می‌گوید: هفته گذشته چند بازدید از مناطق بهبهان وآغاجری صورت گرفت و ۴ پایگاه اورژانس جاده ای در شهرستان بهبهان افتتاح شد.

محمدطلا مظلومی

 مظلومی افزود: این پایگاه‌ها در دهستان دودانگه و شهر منصوریه در بخش مرکزی، دهستان قلعه کعبی در بخش زیدون و خیابان ۶۰ متری صورت گرفت و درمرکز جامع سلامت مرکز بهبهان کلنگ زنی شد و همچنین در حوزه جاده‌ای بازدیدهای از مسیرها و جاده‌های واسطه‌ای روستایی داشتیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: از دیگر بازدیدهایی که از حوزه انتخاباتی خود داشتم افتتاح ساختمان بهیاری اسلام آباد غرب بود و همچنین در هفته پیش با حضور در مراسم چهلمین روز ارتحال ملکوتی آیت الله مصباح یزدی در جریان بخشی از مشکلات مردم که در مراسم شرکت کرده و به نوعی مشکلات خود را مطرح می‌کردند قرار گرفته ام. 

 عضو مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: در دیداری که با نماینده ولی فقیه استان خوزستان و فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد مسائل و مشکلات مردم خوزستان از معیشت تا امنیت آنها را مطرح شد امیدوارم هرچه سریع‌تر این مشکلات رفع شود.

نماینده بهبهان و آغاجری با اشاره به جزییات‌های دیدارهای مردمی گفت: دیدارهای مردمی که در مرکز نماز جمعه با حضور و همراهی فرماندار شهرستان برگزار شد، در بخش مرکزی و زیدون و حاشیه شهرهای طی بازدیدهای صورت گرفته در جریان مشکلات مردم قرار گرفته، بیشتر مشکلات مردم در حوزه اشتغال و بهداشت و درمان بود که با شیوع کرونا مشکلات مردم شدت گرفته و بیشتر مسائل در زمینه کمبودهای بهداشتی است.

مظلومی همچنین با اشاره به مشکلات عمرانی مردم این منطقه خاطرنشان می‌کند: مردم در خصوص مسائل عمرانی و ساخت و سازهای شهری دیداری با شهردار داشتند در این دیدار که بنده هم حضور داشتم مشکلات عمرانی مردم بهبهان مطرح و قرار شد پیگیر این مشکلات باشیم.

وی در ادامه تاکید می‌کند: کمبودهای یارانه حمایتی به بیمه کشاورزان موجب نارضایتی آنها گردیده و عاملی بر شدت گرفتن مشکلات بازنشستگان در حوزه انتخابیه و در سطح استان شده است که می طلبد مدیرکل بیمه با پیگیری این مشکلات را رفع کند. مطالبه جدی اینجانب پرداخت حق آلایندگی صنایع نفت و گاز حوزه انتخابیه جهت رشد و ارتقا وضعیت شهری است.

وی در ادامه یادآوری می‌کند: همه می‌دانیم خوزستان در خط مقدم هشت سال جنگ تحمیلی بوده است و در جنگ صدمات جدی به آن وارد شده است اما انتظار می‌رود مدیران با جدیت موضوعات و مشکلات این استان همیشه در صحنه را پیگیری کنند و بی توجهی به مشکلات عاملی بر عمیق شدن آنها خواهد شد.

 

برگزاری جشنواره تئاتر عربی در استان خوزستان

سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد آخرین بازدیدهای حوزه انتخابیه خود به خبرنگار خانه ملت می‌گوید: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی موتوری و خودرویی به صورت خانوادگی در یوم‌الله ۲۲ بهمن اهواز برگزار شد حضور در این مراسم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از طرف مردم همراه بود؛ بنده هم به سهم خود در این مراسم شرکت کرده‌ام.

سید کریم حسینی

حسینی ادامه می‌دهد: در روزهای اخیر با حضور استاندار خوزستان مدرسه‌ای با مشارکت خیرین در شهرستان باوی به بهره برداری رسید.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر عربی به خانه ملت می‌گوید: برگزاری جشنواره تئاتر عربی در استان خوزستان با حضور صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، این دوره از جشنواره در سه بخش تئاتر صحنه‌ای ایران، تئاتر صحنه‌ای بین الملل و نمایشنامه نویسی بود.با توجه به اهمیت فرهنگ و قومیت عرب در کشور ایران اسلامی، خواستار این هستیم که جشنواره بین المللی تئاتر عربی خوزستان در تقویم تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور ثبت و همچنین دارای بودجه مستقل و مشخص شود.

تنش بی آبی در بسیاری از روستاها خوزستان

حسینی عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه می‌دهد: مطالبات اصلی مردم در آخرین بازدیدهای صورت پذیرفته پیرامون مسائل مربوط به حوزه آب و فاضلاب است؛ مشکلاتی از قبیل آبرسانی به تعداد بسیاری از روستاها مطرح شد؛ بخش زیادی از روستاهای خوزستان با تنش بی آبی مواجه هستند، حدود سه ماه قبل قراردادی با قرارگاه خاتم انبیاء و شبکه‌های آب و فاضلاب منعقد شد ولی تاکنون اقداماتی صورت نگرفته با پیگیری‌های صورت گرفته عنوان شده این پروژه در حال انجام مقدمات کار هستند.

طرح ۵۵۰هزار هکتاری هدیه رهبری نقش موثری در اشتغالزایی خوزستان دارد

وی ادامه داد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی فاز دوم هدیه مقام معظم رهبری که نقش موثری در اشتغالزایی و افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان خواهد داشت از طرف معاونت ریاست جمهوری اعلام شده ولی تاکنون عملا اقدامی موثری هم در این خصوص  صورت نگرفته است، موضوع دیگری که در دیدارهای مردمی بارها از زبان مردم تکرار شده و ما به گوش مسئولان رساندیم، راهها و جاده‌های مواصلاتی روستاها هستند که در سیل سال ۹۶ آسیب جدی دیدند ولی هنوز تکمیل نشده‌اند، در خصوص راه‌ها چند دهانه پل داریم که مسیر ارتباطی روستاها به یکدیگر هستند این موضوع در حد عنوان موضوع و یا پیشرفت ۲۰ الی ۳۰ درصد کار اجرا شده است.

نماینده مردم اهواز در ادامه به خبرنگار خانه ملت می‌گوید: یکی از مطالبات اهم جوانان اهوازی فرصت اشتغال و استخدام است که متاسفانه درصد بالایی از جوانان تحصیلکرده بیکار هستند از دیگر خواسته‌های مردم این منطقه بهبود شرایط اقتصادی بوده است./

پایان پیام