محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به راهکارهای مقابله با رانت‌بازی و فساد اداری در کشور اشاره کرد و گفت: ریشه کن کردن فساد کار بسیار مشکلی بوده و علاج  آن هم شفافیت در حوزه‌های مختلف است.

وی در ادامه افزود: بایستی در استخدام‌ها، انتصابات و امتیازهای گوناگونی که داده می‌شود شفافیت وجود داشته باشد؛ چرا که این کار می‌تواند یکی از راه‌های پیشگیری از فساد و رانت‌بازی باشد.

حل معظل فساد کار بسیار سختی است

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات تاکید کرد: بعضا شاید در حوزه‌های مختلف نیاز به اصلاح قوانین داشته باشیم، در حوزه‌هایی که بتواند از رانت و تبعیض و ... جلوگیری کند و البته بالاتر از آن بحث فرهنگ سازی بوده، اما در هر صورت حل این معظل کار بسیار مشکلی است.

وجود احزاب شناسنامه‌دار در راستای شفافیت است

عضو فراکسیون امید مجلس  به وجود احزاب شناسنامه‌دار در جهت رفع معظل فساد در کشور اشاره و تصریح کرد: وجود احزاب شناسنامه دار هم در راستای شفافیت است، یکی از آثار شفافیت این بوده که نهادها شناسنامه‌دار شوند و یکی از نهادهای مهم هم احزاب هستند.

 در حال حاضر باندها در کشور فعال هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه افزود: متاسفانه در حال حاضربیشتر باندها فعال هستند، اما اگر احزاب فعال شوند؛ قطعا شفافیت ایجاد می‌شود و در همین راستا هم شفافیت باید جایگزین باندها شود؛ چرا که امروزه مردم هم از باندبازی‌ها گله‌مند هستند.

بخش زیادی از فساد با شناسنامه‌دار شدن احزاب برطرف می‌شود

صادقی تاکید کرد: اگراحزب شناسنامه‌دار فعال شوند؛ قطعا برای کارهای خود برنامه می‌دهند، مثلا کاندیدا معرفی می‌کنند و پس از آن که در انتخابات برنده شدند باید پاسخگو باشند و به نظر من بخش زیادی از این معظل با شناسنامه دار شدن و فعال شدن احزاب می‌تواند پیشگیری بشود./

پایان پیام