مهدی شیخ  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به بند 17 سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری ابلاغی مقام معظم رهبری به قوای سه گانه کشور در خصوص ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رعایت، تمکین و احترام به قانون و تبدیل آن به یک مطالبه عمومی، گفت: اگر بخواهیم رعایت و تبعیت از قانون، نهادینه فرهنگ شود باید قانون شکنی را به عنوان یک ضد هنجار و قانون را یک هنجار قوی در نظام اجتماعی ببینیم، به نحوی که اگر کسی از آن تخطی کند، کار بسیار قبیحی انجام داده باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، افزود: به منظور ترویج و نهادینه سازی فرهنگ تمکین به قانون باید قوانین شفاف و روشنی وضع کرده و از قوانین متعارض و موازی که موجب فرار از قانون از طریق قانون می‌شود جلوگیری کنیم، همچنین لازم است برخی از قوانین مورد بازنگری قرار گرفته و اصلاح شود.   

مسئولان ارشد نظام باید قانون را بیش از دیگران محترم بشمارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان ارشد نظام، سران قوا، وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قانون را بیش از دیگران محترم بشمارند و خودشان را بیش از دیگران ملزم به رعایت قانون بدانند، تصریح کرد: در این صورت مردم نیز به آنها تأسی کرده و قانون را محترم می‌شمارند و از طرفی اگر مردم ببینند رئیس دولت، وزیر و یا مسئولی از قانون تبعیت نمی‌کند، آنها نیز به طریق اولی به قانون تمکین نخواهند کرد.   

رسانه‌ها باید به سمت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رعایت قانون سوق پیدا کنند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: به منظور ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رعایت، تمکین و احترام به قانون و تبدیل آن به یک مطالبه عمومی ابتدا باید رسانه‌ها، تبلیغات، آموزش‌های اجتماعی و آموزش‌های عمومی را به آن سمت سوق دهیم، چرا که غایت قانون، اصل اساسی و شیرازه حفظ یک نظام اجتماعی است، بنابراین اگر در اجرا، تمکین و رعایت قانون لغزشی ایجاد شود، نظام اجتماعی دستخوش مشکلات خواهد شد. /

پایان پیام