اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در خصوص سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جلسه‌ درس خارج فقه درباره‌ مسائل پیش‌آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، گفت: رهبر انقلاب در پیام خودشان به داشتن نگاه کارشناسی از سوی مسئولان تاکید جدی کردند و عنوان داشتند به تصمیم سران قوا اعتماد می کنند.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایشان بر وحدت سران قوا تاکید جدی داشتند از این رو مجلس نیز اقدام به حمایت از قوا می کند، اظهار کرد: در این بین نظارت مستمر بر بازار و عدم افزایش قیمت ها نیز از دیگر محورهای سخنان رهبر انقلاب درباره‌ مسائل پیش‌آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت بود.

وی با بیان اینکه دولت باید هم اکنون به اقشار آسیب پذیر توجه جدی داشته باشد، ادامه داد: برخی تصور می کنند مسئولان توان نظارتی کافی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها را ندارند از این رو دولتمردان باید تدبیر لازم را بیاندیشند تا مشکلی پیش نیاید.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه طرح یاد شده درصدد ساماندهی مصرف سوخت است اما باید ابعاد دیگری مانند معیشت مردم نیز مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: در این بین نباید فراموش کرد که مدیریت مصرف سوخت نیازمند تولید خودرویی است که دارای مصرف کم باشد از این رو به هیچ عنوان قابل قبول نیست که خودروسازان در این عرصه نادیده گرفته شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه های مختلفی برای کنترل و مدیریت مصرف سوخت وجود دارد که مسئولان هم اکنون باید آنها را بررسی و اجرایی کنند، خاطرنشان کرد: همگان افزایش پلکانی قیمت سوخت را قبول دارند اما زمان اجرای این امر مورد بحث است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رهبر معظم انقلاب روز یکشنبه در درس خارج فقه با اشاره به طرح مدیریت مصرف سوخت فرمودند در این کار سررشته ندارم و نظرات کارشناسی نیز متفاوت است اما گفته بودم اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند از آن حمایت می‌کنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: سران قوا به پشتوانه کارشناسی یک تصمیمی گرفتند و طبعاً باید اجرا شود یقینا برخی مردم از این تصمیم نگران و ناراحت می شوند یا به ضرر آنهاست اما تخریب و آتش زدن کار مردم نیست کار اشرار است./

پایان پیام