جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به میزبانی کشورمان از  اجلاس گفتگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان ،شخصیت های عالی جمهوریت و هیات عالی سیاسی طالبان، گفت: ایران به عنوان همسایه افغانستان، اهمیت ویژه ای به مردم این کشور می دهد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران میزبان بیش از دو میلیون آواره افغانی است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که کشورمان دارای اشتراکات تاریخی، فرهنگی و غیره زیادی با افغانستان است که نشان می دهد کشورمان می تواند میانجی گر خوبی برای ایجاد صلح و ثبات در این افغانستان باشد.

وی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه گفتگو میان گروه های مختلف افغانستانی می تواند زمینه کاهش تنش ها را فراهم کند، ادامه داد: بر این اساس امیدواریم نمایندگان گروه طالبان و دولت مرکزی نگاه واقع بینانه ای به عرصه میدانی و سیاسی کشورشان داشته باشند تا مشکل مردم شان حل شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مسیر دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان از باب گفتگو عبور می کند، افزود: در واقع همه قومیت های افغانستان باید بتوانند در امور کشورشان نقش ایفا کنند زیرا درگیری و جنگ نمی تواند به نتیجه مطلوبی ختم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور آمریکایی ها در افغانستان سبب ایجاد ناآرامی، فضای متشنج و بروز بی اعتمادی بین گروه های مختلف شد، خاطرنشان کرد: در واقع آمریکایی ها همواره تلاش کرده اند به بهانه نبود امنیت حضورشان در منطقه را حفظ کنند و اکنون نیز این سیاست را دنبال می کنند./

پایان پیام