محمود نگهبان سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت   در تشریح نشست امروز (یکشنبه دوم تیرماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، عنوان کرد: دستور کار نخست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر علوم، رئیس سازمان سنجش و رئیس دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای کشور و مسئولان حوزه مهارتی وزارت علوم و وزارت آموزش وپرورش برگزار شد که به موضوع تغییر رشته، داوطلبان رشته‌‎های نظری به مهارتی و بالعکس اختصاص داشت.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: با توضیحاتی که کارشناسان مرکز پژوهش‎‌های مجلس، وزارت علوم و آموزش و پرورش ارائه دادند این مسئله حل شده به نظر می‌رسد و این امکان وجود دارد که تغییر رشته‌ها صورت گیرد.

نشست کمیسیون آموزش مجلس با حضور وزیر علوم

 

وی با ادامه داد: دستور کار بعدی کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص هوشمند سازی مدارس بود که این موضوع وزیر ارتباطات و سرپرست وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به قوانین مندرج در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 98 باید این مورد در طی این سال‌های اخیر از سوی دو وزارتخانه مورد توجه قرار می‌گرفت که عملا این مهم رخ نداده بود.

نگهبان سلامی تأکید کرد: در این رابطه هرگاه از وزرای ارتباطات و آموزش و پرورش سئوال می‎شد، توپ را به زمین یکدیگر می‌انداختند اما امروز مقرر شد ظرف دو هفته آینده با تفکیک مسئولیت‌‎های هر یک از وزارتخانه‌های ارتباطات و آموزش و پرورش، تفاهمنامه‌ای برای اجرای موضوع هوشمندسازی مدارس منعقد شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس تعیین محتوا و کارهای نرم افزاری بر عهده وزارت آموزش و پرورش و کارهای سخت افزاری بر عهده وزارت ارتباطات خواهد بود./

پایان پیام