سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از تصمیم سران قوا درباره طرح مدیریت مصرف سوخت، گفت: سران قوا بر اساس پشتوانه کارشناسی تصمیم گرفتند که قیمت سوخت اصلاح شود و این تصمیم دو پایه داشته است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بخشی از دلیل این تصمیم مربوط به فضای اقتصادی است و بخشی دیگر آن به این دلیل است که دولت قصد دارد عدالت را بین افراد پردرآمد و کم درآمد برقرار کند تا تمامی اقشار جامعه به نوعی از سوخت کشور بهره مند شوند.

وی افزود: اکنون که این موارد زیربنای تصمیم دولت است، دولتمردان باید درآمدی که حاصل از اصلاح قیمت سوخت است را در حسابی ذخیره کرده و به حساب افرادی واریز کنند که از سوخت درآمدی حاصل آنها نمی شود و یا خودرویی ندارند تا از این موضوع بهره مند شوند.

موسوی بیوکی اضافه کرد: وظیفه دولت بسیار حساس است تا هم عدالت را برقرار کند و هم از آنجایی که قیمت سوخت روی قیمت سایر کالاها تأثیر می‌گذارد، بحث کنترل قیمت ها را دنبال کند البته قسمتی از افزایش قیمت ها به دنبال افزایش قیمت سوخت منطقی نبوده و صرفا به دلیل شوکی است که به بازار وارد می شود که در این زمینه دستگاه های نظارتی، سازمان بازرسی و قوه قضائیه باید مانع اثر روانی روی قیمت کالاها شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با یادآوری این مطلب که هر تصمیم بزرگی که برای اصلاح امور گرفته در حاکمیت گرفته می شود قطعا تلفاتی به همراه دارد، عنوان کرد: این هزینه ها در قالب اعتراض های روز گذشته خود را نشان داد که البته به دلیل نحوه اطلاع رسانی نابهنگام بود که اگر نمایندگان در جریان بودند بهتر می توانستند بین مردم این موضوع را جا بیاندازند اما دولت از ظرفیت مجلس استفاده نکرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در آستانه انتخابات مجلس هستیم، تحرکات انتخاباتی در میان احزاب، نمایندگان فعلی و سایر افرادی که قصد کاندیداتوری دارند آغاز شده از این رو باید مراقبت کرد تا این تصمیمات مهم دستاویزی برای امور تبلیغاتی افراد نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه این تصمیم از سوی سه قوه بوده و وظائف و مسئولیت های مربوط به اجرای این طرح میان سه قوه تقسیم می شود، خاطرنشان کرد: یک سوم مسئولیت این تصمیم به عهده قوه قضائیه و یک سوم دیگر برعهده مجلس است لذا دو قوه نباید قوه مجریه را تنها بگذارند و باید تصمیماتی اتخاذ کنند تا تلخی کام مردم به واسطه تصمیم فعلی و گرانی بنزین به زودی شیرین شود./

پایان پیام