اکبر احمدپور؛ نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: وجود معادن در منطقه سنگان و خواف یک نعمت خدادادی است ولی متاسفانه مردم منطقه هیچ نفعی در آن ندارند بدین معنا که جذب نیروهای غیربومی از دغدغه‌های اصلی مردم بومی است. در طول این چند ماهی که نماینده مردم نماینده خواف و رشتخوار در مجلس هستم بیش از ۳ هزار  نامه تقاضای جذب در معادن دریافت کردم. طبق آمار و ارقامی که مسئولین اعلام کردند حدودا ۱۰هزار نفر در این معادن مشغول بکار هستند که اکثرا غیربومی اند. البته ما از  نیروی غیربومی متخصص استقبال میکنیم نه نیروی ناتوان و ضعیف و کارگر ساده.

احمدپور  با بیان اینکه خام فروشی به صورت گسترده یکی دیگر از مشکلات ما در حوزه معادن است افزود: در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی و پایین دستی در این منطقه جلسات متعددی با مسئولین دولتی داشتیم که امیدواریم مسئولین به این خواسته‌های معقول و منطقی مردم نگاه مثبت داشته باشند زیرا تنها راه پیشرفت و آبادانی منطقه در گرو ایجاد صنایع تبدیلی و پایین دستی است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامیگفت: چنانچه با این روند، خام فروشی در معادن سنگان ادامه پیدا کند یقینا طی چند دهه آینده به طور کلی معادن را از دست خواهیم داد و در نتیجه مردم خواف و سنگان، وارث سرزمین سوخته خواهند بود.

پایان پیام/