سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت ضمن تبریک هفته وحدت و لزوم انسجام و وحدت بین کشورهای اسلامی گفت: هفته وحدت ابتکار بسیار مناسب از طرف امام راحل بود که جمع بین فریقین  را کرد.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس مطرح کرد: ما از علمای شیعه "شیخ کفعمی" را داریم که تولد پیامبر(ص)  را ۱۲ ربیع می داند و از طرف دیگر علمای اهل تسنن داریم که ولادت حضرت رسول(ص)  را هفدهم ربیع الاول می‌دانند و هردونظر لحاظ شد و این هفته به نام هفته وحدت نامیده شد، تا تقریب بین مذاهب صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید:

 

دشمن سعی دارد گسل های اجتماعی، طبقاتی و قومی را فعال کند

ابطحی ادامه داد:  اثر اول موضوع هفته وحدت در جامعه خود ما ایجاد شد. جامعه ایران با اقوام، زبان ها، اقلیت های مختلف شکل گرفته است و دشمن سعی دارد روی گسل های اجتماعی، طبقاتی و قومی انگشت بگذارد؛ این طرح جلوی ترفند دشمنان را گرفت.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به تلاش آمریکا و غرب برای ایجاد تفرقه بین مسلمان، خاطرنشان کرد: خیلی ها تلاش می کنند از راه دلسوزی، تاکید بر بعضی از مسائل اختلاف انگیز این هفته را زیرسوال ببرند و برخی در مقابل هفته وحدت، هفته برائت را اعلام کردند که محلی از اعراب ندارد.

تلاش دشمن بر ترویج شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را در دنیا 

وی با بیان اینکه برخی می خواهند شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را در دنیا ترویج کنند، مطرح کرد: عقبه این افراد به سازمان‌های جاسوسی انگلیس و موصاد وصل هستند و اصرار بر تفرقه دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که هر فردی که به صورت خواسته و ناخواسته به مقدسات پیروان مذاهب دیگر توهین و بی احترامی کند مزدور دشمن است، ادامه داد: در شرایط فعلی که با آن روبرو هستیم و جنگ اقتصادی ، روانی و رسانه‌ای دشمنان علیه ایران راه انداختند؛ توسل و چنگ زدن به ریسمان نبوت و ترویج این هفته، بزرگترین خنثی کننده این ترفندها است.

ابطحی ادامه داد: اخلاق نبوی که خلق عظیم است؛ اگر بین بین اقشار مختلف،زن و شوهر،فرزندان و پدر و مادر گفته و ترویج شود؛ با هم حول محور اخلاق نبوی می‌توانند زندگی سعادتمندانه ای داشته باشند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رویکرد هفته وحدت در جهان اسلام تصریح کرد: این هفته در جهان اسلام رویکرد مناسبی خواهد داشت به خاطر خنثی سازی مرزبندی های کاذبی که دشمنان ، مخصوصا انگلستان ایجاد کرده اند. جشن میلاد پیغمبر(ص) در یمن، هند، پاکستان و بسیاری از کشورهای عربی برگزار می‌شود و همه متوجه می‌شوند که خدا ، پیامبر، قبله و کتابشان یکی است؛ بنابراین این موضوع دشمن را می ترساند و هرگز نمی خواهد این اتفاق بیفتد./

پایان پیام