محمود صادقی در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص رایزنی دولت با شورای نگهبان برای انتخابات مجلس، اظهار داشت: براساس اخباری که به دست ما رسیده، نشست وزیر کشور با شخصیت‌های سیاسی و جناح‌های مختلف اصلاح طلب جلسه خوب و سازنده‌ای بوده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه وزیر کشور با شخصیت‌های سیاسی و جناح‌های مختلف اصلاح طلب در حد مشورت ، بحث و رایزنی بوده است، بیان کرد: باید تلاش زیادی جهت برگزاری هر چه با شکوه‌تر انتخابات و ایجاد زمینه‌های مناسب به منظور حضور اقتداربخش مردم در انتخابات انجام شود.

وی افزود: دولت اختیار قانونی در زمینه تعدیل موضع شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداها را ندارد اما از طریق رایزنی، تعامل و تلاش برای شفافیت فرایند نظارت می‌تواند اقداماتی را انجام دهد که رسیدن به این هدف بسیار مهم است.

صادقی ادامه داد: اگر صلاحیت کاندیدا احزار نمی‌شود یا نامزدی رد صلاحیت می‌شود باید در چهارچوب ضوابط قانونی و با ارائه مستندات انجام شود. به این ترتیب از اعمال سلایق سیاسی در فرایند نظارت‌ها خودداری می‌شود، این‌ها شنیده‌های من از جلسه وزیر کشور با شخصیت‌های سیاسی و جناح‌های مختلف اصلاح طلب است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: شخصیت‌ها و احزاب اصلاح‌طلب درجلسه با وزیر کشور بر این موضوع تاکید کرده بودند که نباید علایق سیاسی اعضای هیات نظارت در بررسی صلاحیت‌ها اثری داشته باشد.

صادقی با بیان اینکه بررسی صلاحیت‌ها باید براساس ضوابط قانونی باشد، اظهار داشت: وزیر کشور نیز قول داده است از تمام ظرفیت و توان خود برای تعامل و رایزنی با شورای نگهبان استفاده کند، نتیجه این جلسه در آینده مشخص می‌شود./

پایان پیام