به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد مازنی در نشست علنی صبح امروز(سه‌شنبه، 21 آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک زادروز حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق (ع) و هفته وحدت، گفت: حادثه تلخ زلزله در آذربایجان را به هموطنان آسیب دیده تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود هفته وحدت همگان را به کلمه توحید و توحید کلمه دعوت می‌کنم. لازمه وحدت کلمه مدارا و سعه صدر از یک سو و پرهیز ازتوهین و تعصب‌های کور ازسوی دیگر است.

عناصر مخل وحدت در داخل ایران از سرویس‌های خارجی هدایت می‌شوند

این نماینده مردم مجلس، خطاب به همه شیعیان و سنیان جهان، افزود: توجه داشته باشید که شبکه‌های ضد وحدت در  لندن، در یک مکان و با هماهنگی برنامه‌هایشان را تولید و پخش می‌کنند چه به نام شیعه و چه به نام سنی، بعید نمی‌دانم عناصر مخل وحدت و انسجام ملی در داخل ایران هم بی‌واسطه و یا باواسطه از سرویس‌های خارجی تامین و هدایت می‌شوند.

شورای عالی امنیت ملی  با تولیدکنندگان مطالب ضدوحدت برخورد کند

وی ادامه داد: از شورای عالی امنیت ملی می‌خواهم ردپای تولید و پخش مطالب ضد وحدت و اهانت به عزیزان اهل سنت را شناسایی و ریشه کن کند. بسیاری از این آثار تولید شده موجب تولید عناصر تروریست در شرق کشور و یا در نقاط دیگر شده است. همچنین خطبه‌ها و نطق های ضد امنیت ملی و مخرب وحدت را کنترل کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که فشار گرانی و تورم کمر مستضعفین را خم کرده، فشار گروه‌های فشار را از گرده مردم بردارید. چگونه است وقتی یک فرد بازنشسته برای طرح مشکلش در نماز جمعه فریاد می‌زند، صدایش را خفه می کنند اما گروه‌های فشار را در جایگاه ویژه سخنرانی مقامات مستقر می‌کنند؟ آیا اراده‌ای برای کنترل گروه‌های فشار و وحدت کشن در جامعه وجود دارد؟ آیا تضمینی برای برگزاری همایش‌های انتخاباتی در شرایط امن و آرام فراهم می‌شود؟ آیا نامزدهای نمایندگی مجلس و هوادارانشان در فضای آزاد و امن می‌توانند، برنامه‌های خود را به مردم ارئه دهند؟ یا عده‌ای در حاشیه امن و عده‌ای تحت فشار گروه‌های خاص خواهند بود؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: توجه کسانی که با ادعای ارادت و تبعیت از رهبری دست به این گونه اقدامات می‌زنند را به فرمایشات معظم له در مورد این عناصر جذب می‌کنم که فرمودند:" شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت فقیه، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیافتند علیه او شعار بدهند، مجلس را برهم بزنند، بنده با این کارها مخالفم و بعد به کاری که در قم نسبت به آقای دکتر لاریجانی اهانت شده و بعد به جسارتی که به یادگار امام، آیت الله حاج سید حسن خمینی در مرقد حضرت امام (ره) شده، اشاره فرمودند.  

همه اختلافات باید از طریق گفت‌وگوی ملی حل شود

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: به همه جناح‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی به ویژه مقامات و مسئولان توصیه می‌کنم، از هر گونه حاشیه‌سازی پرهیز کنند، ما همه در یک کشتی، نشسته‌ایم و آن ایران عزیز و جمهوری اسلامی است. در عین رقابت، منافع ملی را اصل بدانیم و اختلافات را از طریق «گفت‌ و گوی ملی» حل کنیم نه سخرانی‌ها و تربون‌ها، شعار مبارزه با فساد را جناحی نکنیم، ضمن اینکه به نظر بنده اکنون در کنار مبارزه با فساد اقتصادی باید به مبارزه با فساد سیاسی هم اهمیت دهیم.  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: فساد سیاسی نیازمند توجه جدی است، همه ارکان نظام و همه جناح‌ها باید در کنار مبارزه با فساد اقتصادی مبارزه با فساد سیاسی را در دستور کار خود قرار دهند.

این عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: جمعی از دلسوزان کشور میثاق‌نامه انتخابات را با تاکید بر منافع‌ملی تهیه کرده‌اند که به زودی منتشر خواهد شد. از همه نامزدها و هوادارانشان تقاضا می‌کنم برای شکل‌گیری مجلسی تحریم شکن، میثاق‌نامه را در دستور کار خود قرار دهند. /

پایان پیام