حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نام گذاری سال 1400 به عنوان سال  تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها درباره اقدامات مجلس یازدهم برای تحقق این شعار گفت: در این بحث ضرورت دارد دستگاه‌های دولتی به عنوان مجریان اصلی این موضوع، بیشترین همکاری را برای تحرک بخشی به امر تولید داشته باشند چرا که از طریق تحقق مالیات و عوارض عادلانه ، فروش نفت و گاز ،ثبت و تجاری سازی اختراعات، سوق دادن کشور به سمت ارائه طرح های تولیدی ضمن رونق بخشی به این صنعت، گام های موثری برای رفع دغدغه معیشت مردم برداشت.

سخنگو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان کرد: با این حال در مجلس یازدهم بحث مالیات برخانه های خالی،اخذ مالیات بر سرمایه های اضافه از جمله نمونه اقدامات صورت گرفته مجلس یازدهم در اجلاسیه اول است.

وی افزود: اگر دولت همراه مجلس نباشد مشکلات بسیاری پیش می آید چه بسا که عدم حضور فعالانه وزرا و  رئیس جمهور در صحن  و کمیسیون ها باعث رقم زدن شریط کنونی شده تا امروز شاهد سختی های مردم باشیم.

نوروزی تصریح کرد: دولت آینده باید با مجلس یازدهم همراهی منسجم داشته باشد و رئیس جمهور به منظور استماع نظرات نمایندگان در مجلس حاضر شود تا از این طریق قادر به گرفتن بهترین تصمیمات برای کشور باشد. 

وی یادآور شد: روحانی در طول یک سال گذشته حتی برای پاسخ به سوالاتی که از وی پرسیده شد حاضر به حضور در مجلس نشد؛ امیدواریم که در کنار دولت جدید بتوانیم کارهای جدی را در اجلاسیه دوم مجلس ادامه دهیم.

رئیس جمهور در اجرای برنامه ششم بنا تقابل با مجلس را گذاشت

نوروزی با انتقاد از عدم تعامل فعال دولت با مجلس  برای اجرای برنامه ششم توسعه گفت: اینجانب تاکنون بیش از 200 نامه،تذکر و سوال به رئیس جمهور و وزارتخانه ها در رابطه عدم اجرای برنامه ششم توسعه دادم که تنها پاسخ دو نامه دریافت شد.

سخنگو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: این موارد نشان می دهد که قصد رئیس جمهور به عدم پاسخگویی به مسائل اصلی کشور و تقابل با برنامه ششم توسعه بود. 

نوروزی تصریح کرد: متاسفانه ما در کمیسیون قضایی یک بار معاون حقوقی رئیس جمهور را ندیدیم همچنین از زمان آغاز مجلس یازدهم  پاسخ مستدل توسط دولت برای سوالات و تذکرات نمایندگان ارائه نشد که جای تاسف دارد./

پایان پیام