سلام امینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در وضعیت مرز مهران در ایام اربعین، اظهار داشت: با توجه به توافق مسئولان دو کشور برای حذف ویزا، نسبت به سال گذشته با افزایش میزان زائران و تسریع در آغاز مسافرت رو به رو هستیم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه هیچ مشکل امنیتی در هر دو سوی مرز استان ایلام نداریم و در آن سوی مرز نیز مردم شیعه عراقی حضور دارند که آماده پذیرایی از زائران اربعین هستند.

وی افزود: همه روزه با انبوه جمعیتی از زائران در استان ایلام مواجه هستیم که با تمهید مسئولان استان و مسئولان کشوری، عبور و مرور آن‌ها روان است.

امینی با بیان اینکه از چند روز گذشته حدود 60 هزار نفر در حال رفت و آمد از مرز مهران هستند، ادامه داد: از نظر زیرساختی وضعیت مرز مهران بهبود یافته است، اما هنوز جای کار دارد. با توجه به مشکلاتی که در مرز خسروی رخ داده بود، تعداد زائران مرز مهران بیشتر شده است.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: هرسال تا 5 روز مانده به اربعین به این میزان جمعیتی از زائران می‌رسیدیم. سال‌های گذشته در روزهای نزدیک به اربعین تا 150 هزار و روز اربعین تا 200 هزار عبور و مرور نیز ثبت شده بود. از چند روز پیش به رکورد 60 هزار عبو و مرور رسیده‌ایم و در روزهای آتی تا 180 هزار عبور و مرور نیز پیش بینی می‌شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار من از استاندار ایلام این است که بنابر این بود که مردم شهرستان مهران و استان ایلام که مشکلات و سختی‌های فراوانی را تحمل می کنند، تمهیداتی برای آن ها اندیشیده شود تا منفعت اقتصادی را از محل خدمات‌دهی به زائران ایام اربعین به دست آورند اما هنوز چنین امکانی برای آن‌ها مهیا نشده است./

پایان پیام