نبی هزار جریبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره اینکه بالاخره باید برای وزارت اقتصاد تعیین تکلیف شود، اظهار داشت: انتظار می رود دولت از بین جوانان نخبه فردی را برای وزارت اقتصاد انتخاب کند، استفاده نیروهای قدیمی و مسن  نشان داده است که موفقیت لازم کسب نمی شود.

دست مافیا از اقتصاد کشور کوتاه شود

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به موفقیت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آذری جهرمی نمونه بارز وزیر جوان، نخبه و موفق است، اکنون رئیس جمهور باید به جوانان اعتماد کند و از نیروی های نخبه در وزارت اقتصاد بهره مند شود.

وی تاکید کرد: البته با تغییر فرد نمی توان انتظار تحولات اساسی در اقتصاد کشور داشت، دست هایی پشت پرده وجوددارد و مافیا اجازه نمی دهند که شرایط تغییر کند اما بهره گیری از جوانان می تواند موثر باشد.

معیشت مردم اولویت وزارت اقتصاد باشد

هزار جریبی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به اولویت های وزارت  امور اقتصاد و دارایی اشاره کرد و بیان داشت: اولویت باید معیشت مردم باشد، مردم خواهان کاهش قیمت ها هستند، از سوی دیگر برای حمایت از تولید داخل و اشتغالزایی باید مانع قاچاق کالا به داخل شد این رویه باعث زمین خوردن واحدهای تولیدی کشور شده است.

این نماینده مجلس افزود: افراد سرشناس و فعال اقتصادی به دلیل شرایط بد اقتصادی زمین خورده اند، آنها کلاهبردار نیستند اما نواسانات اقتصادی تولید کشور را تهدید کرده است.

بیشتر بخوانید

تعلل دولت در معرفی وزرا برای تفکیک وزارتخانه ها است

وزیر اقتصاد باید تحصیلات اقتصاد داشته باشد

مدیر کم تجربه برای سمت وزیری نمی تواند کشور را از این وضعیت نجات دهد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکیدکرد: یکی از معضلات کشور این است که افراد به فکر منافع شخصی هستند باید سیستم انقلابی روی کار بیاید و مشکلات را از پایه و اساسی بررسی و برطرف کرد، متاسفانه برخی مسئولان تنها با نگاه منافع شخصی و افزایش اموال مسئولیت ها را قبول می کنند.

وی گفت: بنابراین دولت باید هر چه زودتر تکلیف وزارتخانه ها را تعیین کند تا کشور برای عبور از شرایط سخت اقتصادی نیروهای مورد نیاز را در اختیار داشته باشد./

پایان پیام