به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

علاالدین بروجردی و حمیدرضا حاجی بابایی عکس های زیر را از حضور در پیاده روی اربعین و زیارت حرم امام حسین (ع) به اشتراک گذاشته اند.

 

غلامرضا تاجگردون  عکس زیر را منتشر کرده است

روح الله حضرت پور عکس زیر را از حضور در مراسم عزاداری اربعین منتشر کرده است.

محمود صادقی  مطلب زیر را به اشتراک گذاشته است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی مطالب زیر را به اشتراک گذاشته است .

اسدالله عباسی مطلب زیر را درباره پیاده روی اربعین به اشتراک گذاشته است.

پیاده روی اربعین یک وحدت، یکپارچگی و همدلی را میان قومیت‌ها و نژادهای مختلف بوجود آورده‌ که یک هدف واحد را دنبال می‌کنند.
عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، حضور در پیاده روی اربعین را باور قلبی و اعتقاد سیاسی و مذهبی شیعیان دانست و اظهار کرد: این اعتقاد شیعیان را بر این داشت که بعد از به اسارت در آمدن حضرت زینب(س) و خاندان امام حسین(ع)، سنتی بوجود آورند و مردم عراق هرساله قبل از اربعین اباعبدالله(ع) با پای پیاده سفری به عراق داشته باشند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: برهمین اساس فرهنگ پیاده روی اربعین نهادینه شد و به اینجا رسید که همه مسلمانان دنیا یک کنگره عظیم اجتماعی-سیاسی را هر ساله به نمایش می‌گذارند و با ایمانی که دارند این حرکت عظیم را ایجاد می‌کنند و حتی یک وحدت، یکپارچگی و همدلی را میان قومیت‌ها و نژادهای مختلف بوجود آورده‌اند که یک هدف واحد را دنبال می‌کنند.
نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بزرگترین پیام پیاده روی اربعین، انتقال پیام کربلا و عاشورا، اسارت فرزندان امام حسین(ع) و خاندان نبوت و امامت به گوش جهانیان است تا همه به عمق ظلمی که به خاندان نبوت و امامت شده، پی ببرند.
عباسی ادامه داد: شاید اگر هزاران نفر موعظه کنند تا پیام عاشورا را به گوش آیندگان برسانند به اندازه شکوه پیاده روی اربعین موثر نباشد
عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به تاثیر حضور مسئولین در پیاده روی اربعین، گفت: مسئولین در کنار مردم و از جنس مردم هستند، حتی مقام معظم رهبری هم فرمودن «غبطه می‌خورم به حال کسانی که توفیق و سعادت حضور در راهپیمایی اربعین را دارند»، لذا وقتی مقام معظم رهبری چنین نگاهی دارند، همه مسئولین هم مانند مردم می‌توانند در این شور عظیم حسینی حضور یابند چراکه مسئولین جدا از مردم نیستند بلکه از جنس مردم هستند.

سیده حمیده زر آبادی  و علی ابراهیمی ویدئوهایی درباره اربعین به اشتراک گذاشته اند.

 مصطفی کواکبیان  از شرکت در نشست رییس مجلس شورای اسلامی ایران و هیات همراه با رییس جمهور صربستان خبر داده است.