به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را  با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

 

تلاش برای تخصیص سهمیه ویژه واکسن کرونا به استان خوزستان

 سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، باوی ،حمیدیه و کارون در مجلس رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه خوزستان رتبه اول تولیدات کشاورزی را در کشور دارد و ۵ حوزه پرآب در این استان داریم، در خصوص صنعت آب کشور در خوزستان، جلسه مشترکی با سازمان‌های مربوطه، استاندار محترم و مجمع نمایندگان استان داشتیم که بر این اساس، پیشنهاد سند خوزستان را ارائه کردیم، برآوردمان برای نیاز آبی استان ۳۱ میلیارد مکعب آب است که بخش کشاورزی ۲۲ میلیارد متر مکعب نیاز آبی دارند ولی متاسفانه با مخالفت کارگروه سازگاری با کم آبی کشور مواجه شدیم و مقرر گردید تا این سند به استان بازگردد تا پس از بازبینی، مجددا ارسال گردد.

سید کریم حسینی

وی افزود: متاسفانه با توجه به اینکه استان خوزستان بالاترین رتبه در همه‌گیری کرونا طی هفته‌های گذشته را داشته، بازدیدهایی از مراکز درمانی و بیمارستان‌هایی که بار کرونا را بر دوش کشیده‌اند، داشتیم.

حسینی عنوان کرد: پیگیری سهمیه خاص و ویژه برای سهمینه واکسن بود که خوشبختانه از سوی وزارت بهداشت و درمان مورد موافقت قرار گرفت تا سهمیه ویژه ای برای خوزستان تخصیص یابد.

 

تامین تجهیزات مورد نیاز پزشکی در بیمارستان های دشت آزادگان و هویزه

قاسم ساعدی؛ نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه حدودا یک ماهی است اکثر شهرستان های خوزستان درگیر کرونا هستند و شهرستان های دشت آزادگان و هویزه از جمله شهرهای قرمز و حتی به تعبیر اصطلاح پزشکی، سیاه بوده در جهت تامین اقلام مورد نیاز بیمارستان تلاش زیادی کردیم.

قاسم ساعدی

وی ادامه داد: با دعوت از تیم‌های درمان علوم پزشکی اهواز به این دو شهرستان سعی کردیم تا وسایل و تجهیزات پزشکی را به مجموعه درمانی این شهرستان‌ها اضافه کنیم و همچنین در شیوه پذیرش بیماران کرونایی تعدیل‌هایی صورت گرفت.

ساعدی تصریح کرد: بازدید از طرح‌های عمرانی از جمله آسفالت معابر و خیابان‌های سوسنگرد،  پیگیری پروژه‌های آسفالت کشی جاده‌ها، پیگیری و تشکیل جلسه در خصوص تعریض و بهسازی جاده‌های روستایی، تشکیل جلسه با استاندار جدید  استان خوزستان و مدیران کل اغلب سازمان‌های دولتی با مسئولان شهرستان هویزه و دشت آزادگان و بیان مشکلات این دو شهرستان از جمله کارهایی بود که بنده در طول هفته گذشته در حوزه انتخابیه انجام دادم.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس عنوان کرد: علاوه بر این کارها، نشست‌ها و دیدارهای مردمی نیز داشتیم که این سرکشی ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

 

پیگیری مشکلات  آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در بهبهان و آغاجاری

محمدطلا مظلومی آبرزگه نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر دیدارهای مردمی با چند بخش شهرستان بهبهان، جلساتی در راستای حل مشکلات مردم در خصوص آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در سطح مرکز شهر و بخش‌های مختلف داشتیم و همچنین از نیازمندی‌های حوزه انتخابیه برای پایان سال جمع بندی به عمل آمد تا در ابتدای سال آینده در دستور کار قرار گیرند.

محمدطلا مظلومی

وی ادامه داد: پیگیری مشکلات پالایشگاه  آغاجری، پیگیر تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان ولیعصر، هماهنگی و تشکیل جلسه در استانداری با مسئولین زیرربط در خصوص جاده‌های مواصلاتی آغاجاری و بهبهان و دستور ویژه استاندار برای حل این مشکل از مهم‌ترین فعالیت‌های بنده طی هفته گذشته بود.

مظلومی بیان کرد: همچنین مذاکراتی با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری انجام دادیم و همچنین با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مذاکراتی انجام دادیم تا بتوانیم بخشی از نیازمندی های حوزه انتخابیه خود را رفع کنیم.

 

ارتقا بخش شاوور شوش به شهرستان کرخه

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بالا بودن مشکلات زیرساختی در حوزه انرژی و برق توانستیم با طرح سوال از وزیر و پیگیری های مکرر از وزارت نیرو، نیروگاهی در مقیاس کوچک 45 و44 مگاواتی را تامین کنیم.

محمد کعب عمیر

وی تصریح کرد: در خصوص شرکت هفت تپه که به پاشنه آشیل نظام تبدیل شده بود طی جلسات متعددی در مجلس و رای شورای عالی داوری بر این شد که خلع ید صورت نگیرد، از طرفی نیز سازمان خصوصی سازی را تحت فشار قرار دادیم که در نتیجه به رای شورایعالی داوری اعتراض کردند و به همین دلیل پرونده به دادگاه ویژه رفته که این دادگاه نیز به صورت غیررسمی خلع ید را تایید کرد که منتظر هستیم تا رییس قوه قضاییه عنایتی کرده و رای بر خلع ید بودن مالکان هفت تپه را اعلام کنند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در خصوص راه های مواصلاتی  که بسیار حادثه خیز بود توانستیم 3 جاده بسیار مهم روستایی را تامین اعتبار کنیم و در حال حاضرنیز پیمانکار مشغول به کار است.

کعب عمیر افزود: در خصوص پل ها که به دلیل نداشتن مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی نیمه تمام رها شده بودند توانستیم اخذ مجوز کرده و تامین اعتبار کنیم.

وی عنوان کرد: بزرگترین دستاوردی که  برای زدودن غبار محرومیت از منطقه داشتیم این بود که طی هفته گذشته بحث ارتقای بزرگترین بخش کشور (شاوور) به شهرستان کرخه بود که طی پیگیری‌هایی داشتیم هفته گذشته فرماندار این شهرستان منصوب شد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر تامین اعتبار پل خسرچ را داشتیم که ۷۰درصد توسط ستاد اجرایی فرمان امام و ۳۰درصد نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار شد و در حال حاضر در مرحله تعیین پیمانکار است. این پل ۲ رابط بین شهرستان کرخه و حمیدیه است که میتوان شهرستان کرخه را به مناطق نفتی دشت آزادگان متصل کرده و راه رسیدن به اهواز را کوتاه تر میکند.

وی یادآور شد: علیرغم وجود رودخانه های پر آب در حوزه انتخابیه، متاسفانه در تامین آب شرب با مشکل مواجه هستیم که توانستیم با کمک بنیاد مستضعفان و پیگیری های اینجانب، تا حدودی مشکلات آب شرب روستاییان را حل کنیم وپروژه بسیار مهم در خصوص آب شرب روستایی 38 روستای سد شاوور را حل که در حال حاضر در مرحله  کلنگ زنی است.

 

تلاش برای رفع مشکل و احقاق حق صیادان آبادان

سیدمجتبی محفوظی؛ نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی هفته گذشته به دلیل وخیم شدن شرایط کرونایی در این استان در سرکشی خود از حوزه انتخابیه با محدودیت‌هایی مواجه بودیم افزود: شرایط استان خوزستان فراتر از قرمز رفته و در برخی از شهرستان‌ها مثل آبادان به وضعیت سیاه رسیده بودیم، چنانچه دیدارهای مردمی خود را برگزار میکردیم قطعا مردم حاضر می شدند و ما نیز به دلیل حفظ جان مردم و ممانعت از شیوع کرونا در این جلسات، محدودیت‌هایی را لحاظ کردیم.

سید مجتبی محفوظی

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات کشاورزی  با کشاورزان جلساتی را برگزار کردیم، افزود: همچنین با هواداران تیم فوتبال صنعت نفت آبادان نیز جلساتی داشتیم که در این جلسه با گوش سپردم به خواسته‌هایشان این اطمینان خاطر را دادیم که شرایط بهتر شود و کارهایی که در این راستا انجام داده بودیم را گزارش کردیم.

محفوظی یادآور شد: جلساتی با صیادان داشتیم زیرا این عزیزان به مشکلی برخورده بودند که بنده در جلسه فرمانداری و هماهنگی برای حضور نمایندگان صیادان در این جلسه سعی کردیم تا خواسته های این عزیزان و مشکلاتشان تا حدی رفع گردد که بنده نیز از آنها دفاع کرده و برخلاف ادعای مسئولین مبنی بر نابجا بودن این خواسته‌ها، تصمیم بر این شد تا این حقوق به جامعه صیادی بازگردد.

 

اخذ اعتبار برای 12 پروژه‌ خدمات درمانی از محل اعتبارات وزارت نفت

عبداله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: طی هفته های گذشته پیگیر موضوع آسفالت روستاهای حوزه دلی به طول ۱۲ کیلومتر و پیگیر  عملیات زیرسازی و آسفالت جاده باغ‌ملک به ابوالعباس بودیم که در حال حاض  در حال انجام است.

عبداله ایزدپناه در نطق میان دستور

وی عنوان کرد: پیگیری نوسازی مدارس قدیمی در هر دو شهرستان، اخذ اعتبارات برای پروژه‌های خدماتی درمان هر دو شهرستان به تعداد۱۲ پروژه از محل اعتبارات وزارت نفت و پیگیری و شروع عملیات گاز مناطق روستایی دهدز به تعداد ۱۷ روستا که تا پایان خرداد تکمیل و افتتاح می شوند از عمده و مهم ترین فعالیت های بنده در حوزه انتخابیه بود./

پایان پیام