ابوالفضل حسن بیکی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه با موضوع حل بحران باقی مانده در سوریه باشد، گفت: ترکیه همواره یک استراتژی چند جانبه را دنبال می کند به نحوی که از طرفی با آمریکا، روسیه، ایران و اروپا قصد دارد ارتباط خود را حفظ کند.

ترکیه تلاش دارد با تمامی جبهه‌ها همسو باشد

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: ترکیه بعد از اینکه جبهه مقاومت در مبارزه با داعش و النصره پیروز شد به جریان مقاومت نزدیک شد که راه این نزدیکی نیز از طریق ایران بود و اکنون نیز تلاش می کند همچنان تمام کشورها را در کنار خود نگاه دارد و برای هر کدام نیز توجیهاتی می آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه ترکیه در یک موضوع اشتباه می کند و آن این است که منفعتی که امروز از سوی آمریکا کسب می کند در آینده مقرون به صرفه نیست، عنوان کرد: حضور اروپایی ها در غرب رود فرات می تواند خطر بزرگی برای کشور ترکیه باشد و آمریکایی ها نیز تحت هیچ شرایطی با هیچ فردی سر منافع خود تعارف ندارند.

حسن بیکی ادامه داد: اردوغان باید بداند اگر نسبت به تعهدات نشست های آستانه دقیق عمل نکند سرنوشت ترکیه هم همچون عراق و لیبی می شود این در حالی است که بشار اسد به لحاظ اعتقاد به جبهه مقاومت و متکی بودن با ملت و هماهنگی با جمهوری اسلامی توانست علیرغم اینکه پنج ششم خاک خود را از دست داده بود، همه را از لوث داعش پاک کند و فقط قسمتی از آن در اختیار تروریست‌ها باقی مانده است.

آمریکا به دنبال تسلیح تروریست‌های سوریه است

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها به شدت به دنبال مسلح کردن تروریست های باقی مانده در منطقه هستند و چندین کامیون جدید به مسلحان غیرقانونی در خاک سوریه انتقال داده شده است، اذعان داشت: آمریکایی ها با ترکیه زاویه شدیدی به خاطر خرید اس 300 و اس 400 از روسیه پیدا کرده اند از این رو اردوغان باید بداند که آمریکا اینگونه مراودات که تهیه تجهیزات نظامی از روسیه است، بر نمی‌تابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تروریست ها در ادلب رشد کنند در ترکیه راحت تر نفوذ می کنند و از سوی دیگر اگر ناتو نیز همکاری خود را با ترکیه قطع کنند ممکن است گروه های تروریستی دیگری نیز بزرگ شده و ترکیه را تهدید کنند./

پایان پیام