سید حسن حسینی شاهرودی ظهر شنبه در نشست شورای مسکن شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه نزدیک یک سال از حضور معاون وزیر مبنی بر حل مشکلات مسکن مهر در شاهرود می گذرد ولی هنوز اقدام عملیاتی در خور صورت نگرفته است، ابراز داشت: حضور مسئولان وزارت‌خانه در شاهرود به واسطه سئوال از وزیر راه و ترابری سابق بود که مشکلات مسکن مهر این شهر حل شود اما هیچ گونه اقدام زیر ساختی از سوی این وزارت و مسکن و شهرسازی استان سمنان صورت نگرفت.

وی با اشاره به آنچه کم کاری برخی ادارات خواند، افزود: برای آب، فضای سبز، مدرسه و فاضلاب مسکن مهر چه اقدامی انجام شد و چرا این شهرک ها تحویل شهرداری شاهرود نمی شود در این جلسات چه تضمینی برای اجرا وجود دارد و چرا همه وظایف به دستگاه قضا سوق داده شد در پاسخ به همه این پرسش‌ها مسکن و شهرسازی استان در این خصوص اقدامی نکرده و می بایست توبیخ می‌شد.

عضو خانه ملت با بیان اینکه هفت سال از موضوع مسکن مهر گذشت و هیچ اقدامی برای رفع آن نشده است، ابراز داشت: موضوع مسکن مهر سال گذشته با دو میلیارد تومان تکمیل و به اتمام می‌رسید اما اکنون با سه میلیارد تومان نیز تکمیل نمی‌شود.

حسینی شاهرودی ضمن بیان اینکه در سفر مهرآبادی به شاهرود می‌بایست پنجاه درصد هزینه ساخت مدرسه در شهرک مسکن مهر تامین شود اما این مبلغ کجاست، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته می‌بایست مدرسه ۳۶ کلاسه مسکن مهر با حضور رخشانی با تخصیص اعتبارات لازم کلنگ زنی شود اما در این چند ماه اقدامی نشد و ضمن آنکه رخشانی نیز در حال رفتن از پست سازمانی هستند.

وی افزود: ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تأیید مسکن مهر به شهرداری شاهرود برای تحویل مسکن مهر است اگر چه شهرداری برخی اقدامات نظیر جمع آوری زباله و نظافت را انجام می دهد اما می بایست این تحویل هر چه زودتر انجام شود.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه مشکل مسکن مهر شاهرود باید در تاریخ مصوب تمام و هر حوزه‌ای هم اگر عمل نکرد توبیخ شود، اضافه کرد: مشکلات حقوقی مسکن مهر باید با حضور دستگاه قضا و محوریت فرماندار برگزار و این جلسه خاص برای تعیین تکلیف پیمانکار اجرایی شود و از سوی دیگر به موازات این جلسات در تهران با حضور مهرآبادی مشکل مسکن مهر مجدد مطرح و باید نقدینگی وارد شهر شود تا این پروژه هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.