محسن کوهکن ریزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص رهنمودهای رهبر انقلاب نسبت به طرح مدیریت مصرف سوخت، گفت: مجموع کسانی که در نظام جمهوری اسلامی تصمیم می گیرند اعم از رییس جمهور، نمایندگان مجلس، شوراها و غیره منتخبین مردم هستند لذا بر اساس رویه قانونی تصمیم گیری می کنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: بر اساس رویه امام راحل (ره)، رهبر انقلاب همیشه از تصمیماتی که ارکان نظام از جایگاه قانونی می گیرند، حمایت کرده اند.

وی ادامه داد: به نوعی رهنمودهای ایشان نشان می دهند تصمیماتی که نمایندگان مردم می گیرند باید عملیاتی شود.

کوهکن ریزی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب بر لزوم اطلاع داشتن مردم و ورود به بحث کارشناسی برای اجرای طرح افزایش نرخ بنزین تاکید کردند، افزود: عموما وجود اختلاف سلیقه نسبت به تصمیماتی که اتخاذ می شود طبیعی است اما عقل حکم می کند وقتی حاکمیت به تصمیمی رسید، این امر به درستی اجرا شود و در حین اجرا نیز اشکالات و ایرادات برطرف شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در این راستا تصریح کرد: اگر از مردم سوال شود روند مصرف کنونی بنزین صحیح است یا خیر و همچنین آیا ادامه افزایش نیاز به بنزین در قالب ظرفیت و توان اقتصادی کشور برای آیندگان است یا خیر، به باور مشترک می رسیم که قطعا خروجی آن، این است که مسئولان اقدام لازم و درست را انجام دهند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در این راستا اظهار کرد: وقتی از مردم سوال شود افزایش قیمت برای کسانی که خارج از عرف مصرف، بنزین استفاده می کند به حدود 60 میلیون نفر برگردانده می شود، شرایط متفاوت خواهد بود؛ البته این سوال از جانب مردم وجود دارد آیا مثل گذشته وقتی این کمک صورت بگیرد با افزایش قیمت کالاهای دیگر روبرو خواهیم بود یا خیر.

کوهکن ریزی با اشاره به اینکه نمایندگان امروز در جلسه قوه مقننه از مسئولان مطالبه کردند که اگر افرادی در کشور با نیت منفعت طلبی بدون کارشناسی قیمت ها را افزایش دهند، حتما باید با آنها برخورد جدی شود، گفت: باید یادآور شد هزینه دریافتی حاصل از افزایش نرخ بنزین به سمت بودجه جاری دولت نمی رود و به مردم باز می گردد.

وی با اشاره به اینکه منافع اجرای این طرح باید به اکثریت جامعه برگردد، تصریح کرد: آن وقت مردم نیز درخواهند یافت که این تصمیم به ضرر آنها نیست. در واقع مسئولان باید مشکلات این طرح کاهش یابد و با واریز منابع حاصله به حساب مردم، کام آنها را شیرین کنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور دموکراسی وجود دارد لذا وقتی تصمیمی گرفته می شود، طبیعی است عده ای اعتراض داشته باشند، اظهار کرد: باید قدر مردم را بدانیم پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، اعتراض و انتقاد خود را به طور قانونی بیان می کنند و در این میان به حفظ کیان سرزمین خود نیز علاقه دارند

این نماینده مردم در مجلس دهم در این راستا، خاطرنشان کرد: در داخل نظام اعتراض و سوال داشتن در خصوص مسائل امری طبیعی است و مسئولان هم باید پاسخگو باشند اما اگر اقلیتی با سوء استفاده به سمت تخریب و ناامن کردن جامعه حرکت کنند، حسابشان جدا است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رهبر معظم انقلاب صبح امروز (یکشنبه) در درس خارج فقه با اشاره به طرح مدیریت مصرف سوخت فرمودند در این کار سررشته ندارم و نظرات کارشناسی نیز متفاوت است اما گفته بودم اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند از آن حمایت می‌کنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: سران قوا به پشتوانه کارشناسی یک تصمیمی گرفتند و طبعاً باید اجرا شود یقینا برخی مردم از این تصمیم نگران و ناراحت می شوند یا به ضرر آنهاست اما تخریب و آتش زدن کار مردم نیست کار اشرار است./

پایان پیام