به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران، صبح روز چهارشنبه با ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس دیدار و گفتگو کرد.



  عمویی در ابتدای این دیدار با تأکید بر ضرورت توسعه و حفظ سطح مناسبات ایران و بلاروس گفت: از روند پیشرفت روابط دوکشور جمهوری اسلامی ایران و بلاروس راضی هستیم.



وی افزود : ظرفیت روابط پارلمانی در گسترش همکاری‌های دوجانبه میان مجالس بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم همچون سال‌های اخیر شاهد تبادل هیات‌های پارلمانی در سطوح مختلف میان مجلس شورای اسلامی و مجلس بلاروس باشیم.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در ادامه گفت: پارلمان های دو کشور در رفع موانع همکاریهای اقتصادی، بخصوص موانع قانونی در مسیر توسعه مناسبات دو کشور نقش موثری دارند. جمهوری اسلامی ایران برای توسعه هرچه بیشتر روابط ایران و بلاروس بخصوص مناسبات اقتصادی آمادگی دارد.



وی در ادامه با محکوکیت تحریم های ظالمانه کشورهای غربی علیه بلاروس و ایران؛ بر انجام مشورت های سیاسی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی توسط مجالس دو کشور، به‌منظور توسعه گفتمان مشترک ایران و بلاروس در عرصه جهانی تاکید کرد.



دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت گفتگوهای پارلمانی میان ایران و بلاروس گفت: پارلمان بلاروس از توسعه گفتگوهای میان نمایندگان مجالس دو کشور حمایت می‌کند. معتقدیم این دیدارها و تبادل هیات‌ها در سطوح مختلف روسای مجالس، کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی تأثیر مستقیمی بر تسهیل و توسعه مناسبات دو کشور دارد.



سفیر بلاروس در تهران در ادامه این دیدار بر اهمیت افزایش سطح مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید کرد و افزود: از توسعه همکاری های اقتصادی بویژه در حوزه کشاورزی و صنایع استقبال می کنیم و امیدواریم در آینده شاهد گفتگوهای بیشتر مقامات دو کشور در این حوزه باشیم.