به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، جلسه علنی صبح سه شنبه (3 مهر) مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 8 و 4 دقیقه، با حضور 214 نفر از نمایندگان و به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف آغاز شد.

 

دکتر محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور با بیان اینکه حادثۀ معدن طبس عمیقاً قلب ما و ملت شریف ایران را به درد آورده است، گفت: هیچ کارفرما یا مسئولی حق ندارد هر سطحی از حوادث دردآور این چنینی را اقتضای کار و یا غیرقابل اجتناب بداند. وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ترور و کشتار جمعی مردم لبنان در حملۀ تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی و بمباران منازل مردم بی دفاع را به ‌شدت محکوم می‌کند گفت: رژیم خبیث صهیونیستی ثابت کرده که بی‌آبروترین جنایتکار تاریخ تمدن انسانی است.

 

در ادامه نمایندگان مجلس لایحه موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی را جهت رفع ایرادات شورای نگهبان اصلاح کردند.

 

نمایندگان در جلسه علنی امروز همچنین با طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه بیمه موافقت کردند.

 

کلیات اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز به تصویب نمایندگان رسید.

 

گفتنی است، در جلسه علنی امروز تعدادی از نمایندگان ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان خواستار اقدام اساسی مجلس و واکنش رئیس جمهور در سازمان ملل شدند.

 

نمایندگان مجلس در ادامه احمد راستینه را به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی ورزش و تربیت بدنی، علی اکبر علیزاده و احمد راستینه را به عنوان اعضای ناظر مجلس در کمیته ملی پارالمپیک، اسماعیل سیاوشی را به عنوان عضو ناظر در هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، احد بیوته را به عنوان عضو ناظر در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و علی شیرین‌زاد و حسن علی اخلاقی امیری را به عنوان ناظران در ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتخاب کردند.