به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، 23 مرداد ماه) به ریاست دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 8 و 11 دقیقه و با حضور 194 نفر از نمایندگان آغاز شد.

 

ناامن‌سازی کشور و مختل‌سازی زندگی روزمره مردم پروژه همیشگی دشمنان است

 

در آغاز نشست امروز دکتر قالیباف در واکنش به حمله تروریستی مجدد داعش به حرم شاهچراغ در نطق پیش از دستور خود گفت: حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت یک نفر و مجروحیت جمعی از خادمان معزز و هموطنان شریف در این بارگاه منور شد را شدیداً محکوم می‌کنم و برای شهید این حادثه، رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم. ناامن‌سازی کشور و برهم زدن آرامش مردم و مختل‌سازی زندگی روزمره، پروژه همیشگی دشمنان ملت ایران است که در هفته‌های اخیر شدت یافته و با هوشیاری نیروهای امنیتی خنثی شده است. ملت مومن ایران اسلامی از دستگاه قضا انتظار دارند همچون گذشته مرتکبان این جنایت دردناک و مسببان آن را با قید فوریت به اشد مجازات برسانند.

 

رفع ایرادات طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها

 

اولین دستور کار نشست امروز گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان) بود که  نمایندگان مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان به رفع ایرادات وارد دانسته شده به این طرح  پرداختند که یکی از مهمترین موارد اصلاح شده ماده 11 این طرح بود که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است آیین‌نامه نحوه مجوزدهی و فعالیت و نظارت بر سکو(پلتفرم)های ثبت رسمی اسناد و املاک کشور تهیه کند.

 

اصلاح طرح حمایت از گزارشگران فساد

 

همچنین در این نشست نمایندگان مردم در خانه ملت گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت از گزارشگران فساد را برای رفع ایرادات شورای نگهبان بررسی کرده و با اصلاحات صورت گرفته در این طرح به منظور تامین نظر شورا موافقت کردند.

 

تعیین سازوکار برای بازپرداخت بدهی و ایفای تعهدات قطعی دولت به بانک‌ها

 

دستور کار بعدی نشست امروز مجلس شورای اسلامی گزارش شور دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح تامین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بود که نمایندگان در جلسات گذشته 14 ماده از این طرح را بررسی کرده و در نشست امروز مواد باقی مانده را بررسی کرده و تصویب کردند.

 

همچنین ماده 9 و 10 این طرح که به کمیسیون مربوطه ارجاع شده بود مورد موافقت نمایندگان قرار گرفته و با پیشنهاد  نصراله پژمان فر  در رابطه با  الحاق یک تبصره به ماده 9 این طرح نیز موافقت شد.

 

بیانیه مجمع نمایندگان استان فارس در محکومیت حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع)

 

در ادامه نشست امروز مجلس نیز بیانیه مجمع نمایندگان استان فارس در رابطه با حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) قرائت شد و مجمع نمایندگان استان فارس ضمن محکومیت این اقدام مذبوحانه و طلب شفای عاجل برای مجروحین و درود به روح خادم شهید عروج یافته بر برخورد قاطعانه مسئولان ذیربط با مسببین این اقدام غیرانسانی تاکید کردند.

 

همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات جداگانه ای ضمن محکومیت حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، تاکید کردند که انتقام سختی در انتظار عوامل این جنایت است.

 

در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس در نشست امروز مجلس درگذشت سردار قراجه‌داغی  را که فرمانده تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی و لشگر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس بود، را تسلیت گفته و برای ایشان درجات عالی را از درگاه الهی مسالت کرد.

 

ناطقان میان دستور

 

سپس نوبت به ناطقان رسید که محمد باقری، حسین نوش آبادی، محمدرضا رضائی کوچی و معین الدین سعیدی ناطقان میان دستور جلسه علنی امروز مجلس بودند.

 

اعلام وصول

 

در ادامه نشست علنی امروز مجلس،  طرح فهرست احکام نامعتبر در حوزه حمل و نقل اعلام وصول شد.

 

پایان نشست علنی

 

در پایان حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ساعت 12:10 زنگ پایان این نشست را به صدا درآورد و خاطرنشان کرد: نشست بعدی روز (سه شنبه، 24 مردادماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.