به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست علنی یکشنبه (22 مرداد) مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف، رأس ساعت 8 و 11 دقیقه و با حضور 197 نفر از نمایندگان آغاز شد.

 

موافقت مجلس با بررسی لایحه عفاف و حجاب در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی

 

در ابتدا تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل 85 قانون اساسی در اجرای ماده 164 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستورکار قرار گرفت.

 

نمایندگان پس از استماع سخنان نمایندگان موافق و مخالف، با بررسی لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در قالب اصل 85 قانون اساسی با 175 رأی موافق، 49 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در صحن، موافقت کردند.

 

لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ به صورت عادی بررسی می‌شود

 

در ادامه این نشست بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه اصلاح اموال بودجه سال 1402 کل کشور در دستورکار قرار گرفت اما نمایندگان در ابتدا با دوفوریت این لایحه با 63 رأی موافق، 146 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. همچنین نمایندگان با یک فوریت لایحه مذکور با 90 رأی موافق، 125 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. از این رو لایحه مذکور به صورت عادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

در  این نشست گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی توقف اجرای ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی اصلاحی  5 بهمن 1401 در دستورکار قرار گرفت و نمایندگان با 185 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در صحن با آن موافقت کردند.

 

رفع ایرادات طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها

 

همچنین در این نشست بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی(اعاده شده از شورای نگهبان) در دستورکار قرار گرفت و نمایندگان مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان به رفع ایرادات وارد دانسته شده به این طرح  پرداختند.

 

 ناطقان نشست علنی 22 مرداد

 

علی کریمی فیروزجائی اسامی ناطقان میان دستور را به شرح زیر قرائت کرد.

 

احد آزادی خواه نماینده ملایر

 

فریدون عباسی دوانی نماینده کازرون و کوهچنار

 

پروین صالحی مبارکه نماینده مبارکه

 

فرهاد بشیری نماینده پاکدشت

 

کیومرث سرمدی واله نماینده اسدآباد

 

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه نشست علنی، سوال ملی حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده قم از وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره عدم رعایت صرفه و منافع مردم بیت المال در واگذاری بخشی از سهام دولت از هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را اعلام وصول کرد.

 

پایان نشست علنی 22 مرداد

 

در پایان عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ساعت 12:11 زنگ پایان این نشست را به صدا درآورد و یادآور شد: نشست بعدی روز (دوشنبه، 23 مردادماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.