به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست صبح دوشنبه (25 مردادماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم برگزار شد، اعضای  کمیسیون در ابتدا میزبان سیداسماعیل خطیب گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات بودند، خطیب ضمن بیان تحلیل از وضعیت موجود مبتنی بر فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت، برنامه‌های خود را برای عبور از این وضعیت و تغییر و تحول بر اساس شرایط جهانی و منطقه و مطالبات مردم ارایه کرد.



در ادامه سیداحسان خاندوزی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی گزارش مبسوطی درباره برنامه خود و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.



همچنین حجت الله عبدالملکی گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جلسه کمیسیون امنیت به ارائه برنامه های خود پراخت و ضمن پاسخ به پرسش نمایندگان، موضوعات اولویت‌‌دار این وزارتخانه را تشریح کرد.



عصر دوشنبه (25 مردادماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با موضوع بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی راه و شهرسازی، ارتباطات، نفت و دادگستری تشکیل جلسه داد؛ در ابتدای این نشست رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه برنامه های خود را برای پروژه های عمرانی کشور به خصوص در حوزه راه ارائه کرد که نمایندگان نیز اظهارنظرهای خود را در تکمیل برنامه های وی ارائه کردند و با استقبال از سوی وزیر پیشنهادی روبرو شود.



در ادامه نشست، اعضای کمیسیون امنیت ملی میزبان عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و جواد اوجی گزینه پیشنهادی وزارت نفت و امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری بودند.