علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به تحریم‌ بخش عمران ایران از سوی آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران با هر تحریم آمریکا یک گام به جلو برداشته است، آنها بخش‌های مختلف را تحریم می‌کنند و ایران از ظرفیت‌های نهفته خود استفاده و مشکلات را در داخل حل می‌کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا و ترامپ از هیچ منطقی برخودار نیست بنابراین سایر کشورها نباید تمکین کنند. دیگر کشورها باید در مقابل آمریکا بایستند تا ناهنجاری غیرقانونی در دنیا حاکم نشود و آمریکا احساس نکند که کدخدای دهکده جهانی است.

وی افزود: آمریکا خارج از چارچوب سازمان ملل متحد، توافق‌های بین‌المللی و معتبر تصمیم می‌گیرد و بر اساس منافع نامشروع آمریکا عمل می‌کند بنابراین دیگران نباید در زمین آمریکا بازی کنند.

بروجردی با یادآوری اجرای گام‌های کاهش تعهدات برجام گفت: با توجه به شرایط کنونی و بی‌تفاوتی اروپایی‌ها در مقابل آمریکا جمهوری اسلامی ایران گام چهارم را برخواهد داشت و براساس سناریو از پیش تعریف شده و در اقدامی متقابل نسبت به کاهش تعهدات برجام ادامه خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاهش تعهدات برجام طبق روند منطقی و قانونمند عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه تحریم های تازه ای بر بخش ساخت و ساز یا عمرانی ایران اعمال کرد. بنا بر ادعای وزارت خارجه آمریکا تحریم‌های جدید در بخش عمران و ساخت و ساز به دلیل «ارتباط» این بخش با «سپاه پاسداران» وضع شده است./

پایان پیام