به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، روز جاری (دوشنبه، 15 مرداد) اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با دکتر پزشکیان نشست مشترکی برگزار کردند. در این نشست اعضای کمیسیون دغدغه‌های کلان کشور را در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رئیس جمهور که سابقه عضویت 20 ساله در کمیسیون بهداشت را دارد، مطرح کردند.

رئیس جمهور نیز تأکید کرد فردی را به عنوان وزیر بهداشت به مجلس معرفی می کند که توان اجرای قانون، سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و قانون برنامه هفتم توسعه را داشته باشد. وی در ادامه افزود که نباید در این رابطه سلیقه‌ای عمل و برخورد کرد و یکی از دلایل مشکلات کشور بی‌ثباتی مدیران است. در ادامه این جلسه همچنین اجرای پزشک خانواده نیز مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت.

 

گفتنی است از آنجایی که بانک‌ها، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها همکاری مناسب را برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ندارند، بنابراین اعضای کمیسیون بر ضرورت اجرای کامل این قانون تأکید کردند. همچنین عدالت در سلامت نقطه مشترک کمیسیون و رئیس جمهور بود و تأکید شد که باید بستری را فراهم کرد که همه مردم به صورت عادلانه و دور از هر گونه تبعیض از حوزه درمان و سلامت کشور بهره مند شوند. در ادامه این جلسه همچنین به تبعیض در کلانشهرها با توجه به وجود 60 درصد پزشکان متخصص در 5 کلانشهر اشاره شد.

 

در ادامه جلسه رئیس جمهور پس از اظهارات اعضای کمیسیون در مورد تعلل سه ساله برای ترخیص 17 میلیون دلار کالای سلامت محور در گمرک، تاکید کرد که این مهم را در نشست سران قوا مطرح و برای ترخیص مواد اولیه دارویی، داروها، تجهیزات پزشکی و کالاهای سلامت محور و مواد غذایی از ظرفیت سران قوا استفاده خواهم کرد.