به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را  با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته ای که گذشت از دو روستای ارومیه بازدید کرده و با حضور مسئولان استان به بررسی مشکلات و مطالبات مردم این روستاها پرداختیم و همچنین طی جلسه ۴ ساعته ملاقات مردمی، مطالبات مردم را از مسئولان کشوری و استانی پیگیری کردیم.

وحید جلال زاده

وی ادامه داد: همچنین با حضور در جمع دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه های استان در مورد اخرین تحولات مجلس یازدهم، لایحه بودجه 1400 و شفافیت آرا نمایندگان گفت‌وگو و به سوالات دانشجویان پاسخ دادیم.

دعوت از نائب رییس مجلس شورای اسلامی و حضور ایشان در ارومیه

وی با بیان اینکه با دعوت اینجانب، دکتر نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی به ارومیه سفر کردند که با هدف نظارت میدانی بیشتر، از طرح ها و پروژه های عمرانی ارومیه بازدید و همچنین از نخستین منظومه فضایی کشور با عنوان منظومه ماهواره سنجشی حاج قاسم سلیمانی و ماهواره فضایی اروم ست ، نخستین ماهواره خصوصی در کشور رونمایی شد.

بازدید از فاز سوم آزادراه ارومیه_تبریز

نماینده مردم ارومیه در مجلس شرای اسلامی تصریح کرد: در بازدید از قطعه سوم آزادراه ارومیه_تبریز با حضور نائب رئیس مجلس، دکتر جلال زاده و  مسئولان استان براساس ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت  ۵۰۰ میلیارد تومان برای تسریع در روند احداث و تکمیل این آزادراه و ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل جاده سرو اختصاص یافت.

وی افزود: همراه با  نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن و اقایان خضریان و یوسفی به دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه رفتیم.

جلال زاده یادآور شد: در نشستی که  با استاندار آذربایجان غربی داشتیم تفاهم نامه تامین مالی پروژه های راه و شهرسازی استان به امضای نائب رئیس مجلس، بنده، استاندار آذربایجان غربی و مشاور پارلمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران رسید.

 وی افزود: بازدید از کارخانه نورد لوله خارومیانه درارومیه و بررسی مسائل و مشکلات این کارخانه دیگر برنامه سفر دکتر نیکزاد بود که مقرر گردید با رایزنی با بانک های تسهیلات دهنده برای آزادشدن سرمایه و رونق تولید در این کارخانه اقدام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جلسه گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور نائب رئیس مجلس و دکتر اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن و استاندار آذربایجان غربی و بنده در اتاق بازرگانی برگزارشد که فعالان اقتصادی بخش خصوصی مطالبات خود را بیان کردند و در ادامه دکتر نیکزاد و بنده در نشست با فعالان سیاسی اجتماعی ارومیه پاسخگوی  سوالات این عزیزان بودیم.

 

افتتاح ورزشگاه ثامن در بوکان با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان
انور حبیب زاده بوکانی؛ نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته گذشته با مدیران ارشد شهرستان بوکان به مناسبت دهه مبارکه فجر پروژه هایی را افتتاح کردیم، از این رو مسیر بوکان به میاندواب با حضور مدیران کل راه و شهرسازی افتتاح شد.

انور حبیب زاده بوکانی

وی افزود: در دیدارهای مردمی که به صورت هفتگی برگزار می شود مسائل و مشکلات مردم و منطقه را بررسی میکنیم   و مردم با این نظر که ملاقات‌های حضوری میتواند در تامین مطالبه و خواسته‌هایشان موثر واقع شود به دفاتر ما مراجعه میکنند و ما نیز سعی در رسیدگی آنها را داریم.

حبیب زاده ادامه داد: سالن ورزشی سقف بلند «جوانان» واقع در مسکن مهر بوکان با حضور «فرهادی‌زاد» معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، «امین‌زاده» فرماندار بوکان، «حبیب‌زاده» نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، «ایراندوست» مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.

نماینده شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  مساکنی که در روستاهای منطقه  توسط کمیته امداد حضرت امام برای افراد تحت پوشش تهیه و ساخته شده بود را افتتاح کردیم و همچنین برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد بودند زمینه اشتغال فراهم شد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور مدیران استانی و شهرستان بوکان و نیروهای نظامی منطقه در این مراسم حاضر شدیم.

وی تصریح کرد: در دهه مبارکه فجر علاوه بر ملاقات های حضوری، با مدیران شهرستانی جلساتی را برگزار کردیم تا بتوانیم شرایط شیوع ویروس کرونا در این شهرستان را کنترل کنیم زیرا بوکان جزء شهرهای نارنجی بود توصیه های لازم انجام گرفت تا بتوانیم هرچه سریعتر مشکلات مربوط به این موضوع را حل کنیم.

وی گفت: به منظور تامین شبکه بهداشت و درمان همراه با رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان ملاقاتی با معاونت وزیر بهداشت و درمان در تهران داشتیم و هم چنین جلساتی را با مدیران سازمان امور مالیاتی برگزار کردیم.

 نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای رفع مشکلات حوزه گاز در این شهرستان با وزیر محترم نفت جناب آقای زنگنه دیداری داشتیم که خوشبختانه تاثیر بسیار خوبی در روند برنامه‌های شهرستان داشت.

 

بازدید از مرز کیله سردشت به همراه رییس کمیسیون عمران مجلس
کمال حسین پور؛ نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه گفت: هفته گذشته با رئیس کمیسیون عمران و تعدادی از نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری به حوزه انتخابیه سفری داشتیم که به مرز کیله در شهرستان سردشت رفتیم خوشبختانه این مرز در سال ۹۹ رشد بسیار خوبی از لحاظ توناژ داشته ولی متاسفانه امکانات دسترسی بسیار کم است که مقرر گردید جاده دسترسی  سردشت به کیله تعریض و بهسازی شود.

کمال حسین پور

حسین پور ادامه داد: در طی این سفر،  تصمیم بر این شد که پایانه ای برای رفت و آمد مسافران در مرز کیله ساخته شود تا در آینده که به مرز رسمی تبدیل شد بتوان راحت‌تر امورات را پیگیری کرد. البته لازم به ذکر است که پایانه باری این مرز فعال است.

وی گفت: در شهرستان پیرانشهر نیز از مرز تمرچین بازدیدی داشتیم مشکلاتی در خصوص تعریض جاده‌ها، راه‌های مواصلاتی و وضعیت روشنایی جاده بود که مقرر گردید هرچه سریع تر این مشکلات رفع گردد و راه های شهری روکش آسفالت گردیده و راه های روستایی نیز با استفاده از طرح ابرار برای هر یک از شهرستان‌ها بالغ بر ۶۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است.

 

رسیدگی به موضوع آتش سوزی در بازارچه قدیمی مهاباد

جلال محمودزاده ؛ نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در بیست و چهارم بهمن ماه در یکی از بازارچه های قدیمی مهاباد آتش سوزی رخ داد در این آتش سوزی حدود ۷۰ غرفه خسارت زیادی دید و حدود ۲۷ میلیارد تومان نیز به بازاریان و کسبه خسارت مالی وارد شد پس از وقوع این حادثه همراه با استاندار و معاون استاندار در محل حادثه حضور پیدا کردیم و مقرر شد تا از طریق کمک های مردمی و هم بودجه استانی و همچنین با استفاده از صندوق حوادث و بیمه کوثر خسارت هایی که به این کسبه وارد شده را تا حدی جبران کنیم تا بتوانند برای عید آماده شوند.عملیات آواربرداری و تعمیر مغازه ها با همکاری فرمانداری و ستاد حوادث استان شروع شده است.

جلال محمودزاده

وی در پایان عنوان کرد: علاوه بر دیدارهای مردمی و رسیدگی به مطالبات مردم حوزه انتخابیه، در هفته گذشته فاز ۲ انتقال آب شرب به ۱۴۱ روستای مهاباد از تصفیه خانه قدیم شهر را شروع کردیم که از اعتبارات ملی تامین می شود./

پایان پیام