به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدصالح جوکار در نشست شورای راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با تاکید بر اینکه نظارت بر عملکرد دولت باید به درستی انجام شود اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ما در کشور و در مباحث مختلف داریم، بحث تعارض منافع است که سبب می‌شود افراد منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح دهند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما ابزارهای نظارتی بسیار قوی در کشور داریم گفت: این ابزارها متاسفانه تاکنون به درستی مورد استفاده قرار نگرفته اند و در صورتی که روند کار اصلاح شود، می‌توان بسیار خوب عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه تعارض منافع حتی در ارتباط با نمیاندگان هم صدق می‌کند افزود: این که نماینده‌ای به وزیری فشار بیاورد که اعتبار بیشتر به حوزه انتخابیه وی اختصاص دهد به معنی اجحاف در حق منطقه دیگری است که بودجه و اعتبار آنها را کمتر می‌کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت آینده نظارت ار به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد و آنچه که از آیت‌الله رئیسی شناخت داریم توجه بسیار ویژه ایشان به این موضوع است.

جوکار با اشاره به اینکه ما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر قانون داریم و در مجلس نهم به تصویب رسید گفت: این قانون تاکنون مورد اجرا قرار نگرفته است؛ البته امر به معروف و نهی از منکر هم صرفا مربوط به مسائل دینی نیست و جنبه بسیار گسترده‌تری در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی دارد و حتی جنبه‌های اقتصادی و مدیریتی آن از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: در قانون بودجه 1400 مجلس تلاش بسیار زیادی برای رفع ایرادات و مشکلات و اینکه بودجه در جای مناسب خود بنشیند انجام داد و امیدواریم در سال‌های آینده سایر نواقص کار هم به صورت کامل برطرف و ساختار بودجه به بهترین نحو ممکن تدوین شود./

پایان  پیام