به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

 

طباطبایی نژاد: احیای کارخانه پارچه فاستونی اردستان با حضور وزیر صمت و افتتاح جاده اردستان- اصفهان با حضور وزیر راه

سیدصادق طباطبایی نژاد در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به سفر دو هفته وزیر راه و شهرسازی به اردستان گفت: طی این سفر جاده اردستان- اصفهان افتتاح شد؛ حدود 21 کیلومتر از این جاده هنوز دوبانده نشده بود و 50 میلیارد تومان اعتبار داشت که در نهایت افتتاح شد همچنین درباره سایر مشکلات راه ترانزیت اردستان با وزیر گفت و گو کردیم.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به حضور معاون اشتغال وزیر کار و مدیرعامل بانک کارآفرینی امید در فرمانداری اردستان، یادآور شد: اولین جلسه این مسئولان در سال گذشته برگزار شد تا بر توانمندسازی اشتغال در منطقه تأکید شود لذا سفر هفته گذشته برای پیگیری نتایج جلسه قبل صورت گرفت و تصمیماتی نیز در حوزه توسعه منطقه گرفته شد.

سیدصادق طباطبایی نژاد

وی همچنین به سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به اصفهان و حضور در شهرستان اردستان اشاره و بیان کرد: چندین سال بود که کارخانه تولید پارچه فاستونی به دلیل مشکلاتی تعطیل شده بود که طی این سفر به چرخه کاری بازگشت و برای احیای آن سرمایه گذار جذب شد و هم اکنون 80 کارگر دارد.

طباطبایی نژاد در ادامه با بیان اینکه با توسعه تعاون فولاد، سیم و کاشی و کارخانه کویر مقوا به هر کدام از آنها نیز حدود 300 کارگر اضافه شد، عنوان کرد: جلسه ای نیز با مجموعه مدیران صنایع در شهرستان اردستان، کارخانه داران و معدن داران برگزار شد که مشکلات آنها نیز دریافت و قرار بر پیگیری آن شد.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به سفر سال گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس به اردستان، اظهار داشت: جلسه ای برای پیگیری نتایج سفر گذشته برگزار شد و هم چنین با حضور مسئولان تصمیماتی در حوزه آب اردستان گرفته و مقرر شد وزارت نیرو در حوزه صنعت تخصیص آب داشته باشد.

وی افزود: همایش نقش اردستان در علم و ادب تاریخ ایران نیز هفته گذشته برگزار شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اقدامات و پیگیری ها در حوزه بهداشت، خاطرنشان کرد: اعتباری برای بهسازی وضعیت هتلینگ و محوطه سازی بیمارستان 90 تختخوابی اردستان در نظر گرفته شد همچنین پیش از عید یک بیمارستان 30 تختوابی برای زواره به بهره برداری رسید که برای آن دستگاه سی تی اسکن که در زمان شیوع کرونا مورد نیاز است، تهیه شد.

 

محمدصالحی دارانی: کلنگ احداث بزرگ‌ترین شهرک رمزارز مجاز در فریدن به زمین خورد

حسین محمدصالحی دارانی نیز در گفت و گوی دیگری با بیان اینکه اواخر هر هفته را به سرکشی به حوزه انتخابیه با 4 شهرستان اختصاص می دهد، گفت: 207 روستا در حوزه انتخابیه داریم که از این تعداد در یک سال گذشته به بیش از 180 روستا سرکشی شده و طی آن جلساتی نیز با دهیاران، شورایاران و بزرگان روستاها داشته و مشکلات آنها را دریافت کردیم.

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیگیری هایی در حوزه آب، اظهار داشت: غرب استان اصفهان علیرغم آبخیز بودن زاینده رود، همواره با مشکل آب شرب مواجه است و به 70 روستا با تانکر آبرسانی می شود که در سال گذشته با پیگیری های مکرر در کمیسیون ماده 23 سازمان برنامه بودجه، فریدن، فریدونشهر و چادگان و بویین میان دشت در ردیف ملی قرار گرفت و امسال اجرایی می شود.

وی در ادامه با اشاره به همکاری وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق برای حل مشکل آب منطقه عنوان کرد: مقرر شد برای حل بخشی از مشکل آب 6 میلیون مترمکعب آب از سد زاینده رود و تونل چشمه لنگان به عنوان آب پایدار شرب تخصیص یابد.

محمدصالحی در ادامه با اشاره به پیگیری های مکرر برای حل مشکل بیکاری در منطقه به دلیل عدم وجود صنایع و صنایع تبدیلی، خاطرنشان کرد: بیشتر افراد در منطقه مشغول به کشاورزی و دامداری هستند که به علت مشکل خشکسالی با مشکل مواجه می شود از این رو چند مجوز برای 4 شهرستان در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی گرفته و سرمایه گذار نیز جذب شده است که برخی از این پروژه ها تا 60 درصد نیز پیشرفت داشته است همچنین در سال گذشته یک واحد صنعتی آغاز به کار کرد که 30 نفر نیروی انسانی جذب کرده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس در ادامه با اشاره به مجوزهایی که از وزارتخانه های صمت و کشاورزی برای شهرک صنعتی گرفته شده است، عنوان کرد: یکی از مشکل های شهرک صنعتی در منطقه، پراکندگی آنها بود که در جلسه ای که هفته گذشته با رئیس شرکت شهرک ها برای ساماندهی این وضعیت داشتیم، مقرر شد طبق قانون و مقررات زمین به صورت تخفیف و تقسیط در اختیار آنها قرار گیرد.

حسین محمد صالحی دارانی

وی ادامه داد: همچنین اخیرا کلنگ زنی برای احداث بزرگ ترین شهرک رمزارز مجاز در منطقه صورت گرفت که سرمایه گذارانی از سراسر کشور حاضر شدند و 500 میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافت.

محمدصالحی در ادامه با اشاره به بازدید نظارتی خود در حوزه بهداشت، عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن در پیک چهارم کرونا، متأسفانه کمبودها بسیاری در حوزه بیمارستانی وجود داشت که با مساعدت وزیر بهداشت و معاون وی توانستیم تجهیزات بیمارستانی دریافت کرده و با کمک خیلی یک سالن ورزشی را تجهیز و برای آن کپسول اکسیژن، تخت و 2 تانکر بزرگ اکسیژن تهیه کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین از آنجایی که شهرستان بویین میاندشت بیمارستان ندارد توانستیم مجوزی برای احداث بیمارستان با همکاری وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)  دریافت کنیم و بنیاد برکت نیز بر اساس دستورالعمل احداث بیمارستان محلی، برای آن 20 میلیارد تومان کمک خواهد کرد.

وی افزود: در حوزه فیبر نوری نیز آن را تا آخرین نقطه روستاها در شهرستان فریدونشهر رساندیم و به زودی تمام روستاهای منطقه دارای پهنای باند برای استفاده از اینترنت خواهند شد.

محمدصالحی دارانی در ادامه با اشاره به وجود 80 مسیر صعب العبور در جاده های روستایی، اظهار کرد: توانستیم برای بخشی از این جاده ها، اعتباری در مصوبات هیأت دولت بگیریم چرا که امکان تردد در آنها در زمستان وجود نداشته و کار به بالگرد و اورژانس هوایی می کشد و هزینه زیادی برای راهداری بر جای می گذارد.

وی ادامه داد: در نهایت با همکاری وزارت راه و مساعدت استانداری توافقنامه ای برای تقبل 50 درصد هزینه از سوی هر کدام از این نهادها برای احداث تونل در گردنه این جاده ها به امضا رسید که کار مطالعاتی آن تا پایان مرداد به انجام می رسد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان درباره گازرسانی به روستاهای منطقه پشت کوه و پیش کوه، خاطرنشان ساخت: پروژه انتقال گاز از طریق خط لوله لرستان توسط پیمانکار آغاز شده و خط اصلی لوله  نیز احداث خواهد شد لذا تا پایان تابستان به بسیاری از روستاها نیز گازرسانی می شود.

 

محمودی: احداث متروی شهرضا-اصفهان در حال پیگیری/ شهرضا برای حل مشکل کم‌آبی به طرح اصفهان بزرگ پیوست

سمیه محمودی دیگر عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفتگو با خانه ملت در راستای ارائه گزارشی از بازدیدهای نظارتی اخیر خود از حوزه انتخابیه، گفت: مهم ترین پروژه منطقه در خصوص انتقال آب به شهرستان دهاقان بود که 20 خرداد بعد از بیش از دو سال به بهره برداری خواهد رسید و علیرغم اینکه ردیف بودجه ملی و استانی نداشت توانستیم از منابع متفرقه برای آن جذب اعتبار کنیم که معاون آب وزیر نیرو و آبفای کشور نیز بسیار همکاری کرد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه پروژه آب دهاقان، در کنار این شهر، 10 روستا را نیز پوشش می دهد، یادآور شد: همچنان وضعیت آب سه روستای دیگر نیز با مشکلاتی مواجه است که در آینده پیگیر آن هستیم ضمن اینکه برای حل مشکل آب شرب شهرضا نیز مصوبه ای از شورای عالی آب گرفته ایم و قرار است به طرح اصفهان بزرگ که 14 شهرستان جزء آن بود و اکنون به 15 شهرستان تبدیل شده است، اضافه شود.

وی درباره پیگیری مشکل فاضلاب این حوزه انتخابیه نیز افزود: پروژه فاضلاب شهرضا تا سال 97 پیشرفت کمی داشت اما توانستیم از آن زمان تا کنون، پیشرفت پروژه را به 60 درصد برسانیم و برای اتمام آن از ماده 56 قانون بودجه استفاده خواهیم کرد.

سمیه محمودی

محمودی با اشاره به بازدید نظارتی خود در حوزه بهداشت، عنوان کرد: در مجلس دهم توانستیم 140 تخت بیمارستانی به بیمارستان شهرضا اضافه کنیم که اکنون به مرحله بهره برداری رسیده و بزرگ ترین بیمارستان جنوب اصفهان به عنوان معین است همچنین دستگاه MRI برای این بیمارستان تهیه کردیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه اظهارات خود به پیگیری در حوزه راه و جاده سازی اشاره و بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی داریم یکی از بزرگ ترین پروژه های استان است که در سال 98 کلنگ زنی و قرار شد بخش شرضا-دهاقان به زودی افتتاح و از بخش شهرضا-مبارکه سال آینده بهره برداری شود.

وی ادامه داد: همچنین پروژه 6 بانده کردن بزرگراه شهرضا-اصفهان تا پیش از پایان تابستان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و پروژه جاده اصفهان-شهرضا نیز آغاز به کار می کند که 70 میلیارد برای آن برآورد هزینه شده است که در سفر نوبخت به منطقه توانستیم 25 میلیارد تومان آن را جذب کنیم و بخش دیگری نیز از سوی راهداری و استانداری تأمین می شود.

محمودی همچنین با اشاره به بهره برداری رسیدن تدریجی بسیاری از راه های روستایی که تا پیش از این در دست احداث بوده اند، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که مشکلات عدیده برای پیشرفت پروژه های راه های روستایی به وجود آورد، تبدیل بودجه آن از کشوری به استانی بود که باعث کاهش منابع شد اما تمام تلاش خود را برای پیگیری به پایان رساندن پروژه های نیمه تمام خواهیم کرد.

وی در ادامه به جاده مهم و حادثه خیز شهرضا-مبارکه اشاره کرد که بروز تصادفات بسیار، باعث خسارات جانی و مالی می شد و افزود: از آنجایی که این مسیر برای رفت و آمد ماشین های سنگین به فولاد مبارکه بود، مشکلات زیادی به بار می آورد که با دوبانده شدن آن توانستیم اقدام مهمی در این راستا انجام دهیم.

سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر از آنجایی که تعداد نیروی کار زیادی در شهرضا زندگی می کنند که هر روز به اصفهان رفت و آمد دارند، در حال پیگیری موضوع متروی شهرضا که در قانون بودجه سال 1400 ردیف ملی دارد.

 

آزاد: خسارات سیل اخیر در خور و بیابانک جبران خواهد شد/ راه‌اندازی بندر خشک نائین در مسیر ترانزیتی

الهام آزاد  در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به سیل اخیر که در منطقه خور و بیابانک حادث شد و موجبات خسارات زیادی به مسیرهای مواصلاتی، مزارع، قنوات و منازل مسکونی فراهم آورد، گفت: فرماندار و سایر مسئولان در لحظه حضور یافته بودند که بعد از پایان بحران مجدد به همراه مسئول مدیریت بحران منطقه حاضر شدیم و طی مکاتباتی که بعد از آن با استاندار و وزارت کشور داشتیم، مقرر شد پیگیری های لازم برای جبران خسارات صورت گیرد که در حال انجام است.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از بنیاد علوی برای تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی برای احیای قنوات خسارت دیده، عنوان کرد: مزارع کشاورزی منطقه نیز به دلیل وقوع این سیل، نیاز به جبران خسارات دارد که جهاد کشاورزی پیگیری کرده و ما نیز در حال تلاش برای دریافت اعتبارات لازم هستیم.

الهام آزاد

وی در ادامه با اشاره به رسیدگی ها در حوزه جاده های مواصلاتی گفت: در این خصوص با وزیر راه مکاتبه صورت گرفت و مقرر شد در یکی از اقدامات، سه راه مشجریه به چوپانان که 40 کیلومتر مسافت دارد، دوبانده شوند و مناقصه لازم در این زمینه نیز انجام شده است.

آزاد در ادامه درباره نظارت بر حوزه بهداشت در حوزه انتخابیه خود تأکید کرد: میزان کیفیت در مراکز جامع خدمات سلامت در برخی شهرها تنزل یافته که باید ارتقا یابد.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه به پیگیری های خود درباره حذف چند رشته مهم از دانشگاه آزاد اسلامی نائین اشاره و بیان کرد: قرار است این رشته ها به خصوص پرستاری احیا شود چرا که در حال احداث یک بیمارستان صد تختخوابی هستیم که در آینده به نیروی انسانی متخصص نیاز دارد.

وی درباره ایده هایی که منجر به اشتغال زایی در منطقه شود، عنوان کرد: به دلیل معدن‌خیز بودن منطقه خور و بیابانک، با دریافت مجوز از شرکت فراوری به دنبال ایجاد کارگاه های زودبازده هستیم همچنین راه اندازی پروژه بندر خشک در نایین را نیز از طریق جذب سرمایه گذار خصوصی پیگیری می کنیم که از سال 86 به تصویب رسیده اما اجرای آن مغفول مانده است و اگر به بهره برداری برسد، باراندازی در مسیر ترانزیتی خواهد بود و به عنوان یک بندر لجستیک عمل می کند.

آزاد درباره گازرسانی به منطقه عنوان کرد: علیرغم اینکه خور و بیابانک از گاز CNG استفاده می کند، همچنان در زمستان ها با مشکل قطعی گاز مواجه هستیم که این موضوع نیز پیگیر شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قالی به عنوان یکی از مهم ترین صنایع دستی منطقه نایین است از این رو احیای فرش نائین و صنعت قالیبافی بسیار حائز اهمیت است که صادرات آن در سال های اخیر تنزل یافته لذا با رایزنی ها به دنبال تسهیل در صادرات این صنایع دستی مهم منطقه هستیم./

پایان پیام